• OMX Baltic0,12%298,07
  • OMX Riga0,36%865,44
  • OMX Tallinn−0,02%1 955,34
  • OMX Vilnius0,43%1 148,26
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,41%8 446,35
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,78
  • OMX Baltic0,12%298,07
  • OMX Riga0,36%865,44
  • OMX Tallinn−0,02%1 955,34
  • OMX Vilnius0,43%1 148,26
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,41%8 446,35
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,78
  • 24.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Padar jäi autosoodustuse suurendamise sooviga üksi

Erisoodustusmaksu tõstmata jätmine tähendaks omakorda seda, et seni prognoositud 0,4 potsndipunkti suurune maksukoormuse kasv oleks 2008. aastal pea poole väiksem ehk 0,2 protsendipunkti kandis.
"Pikas perspektiivis on tervitatav, et ametiautode hulk väheneks, kuid praegune rahandusministeeriumi välja pakutud erisoodustusmaksu kahekordistamise idee ei tundu veenev lahendus," ütles Isamaa ja Res Publica Liidu kaasesimees Taavi Veskimägi.
Algusest peale tööandjale kuuluvate sõiduautode erisoodustusmaksu kahekordistamisele vastu vaielnud Reformierakonna esimees ja peaminister Andrus Ansip jäi endale kindlaks ja teatas eile, et kui üksmeelele ei jõuta, jääb see maks lihtsalt tõstmata.
"Kui ametiautot kasutatakse palgalisana, siis tuleb ka maksu maksta. Pealegi on see maks olnud juba 2003. aastast 2000 krooni peal," põhjendas rahandusminister Ivari Padar möödunud nädalal enda kindlat poolehoidu selle maksu kahekordistamisele. Eile rahandusministrilt kommentaari saada ei õnnestunud.
Kokkuleppele polnud valitsuse liikmed eilse seisuga jõudnud ka elektriaktsiisi määras. Nii Ansip kui ka Veskimägi andsid küll mõista, et kavandatav aktsiis peab asendama senise CO2 saastetasu, mis vähendaks elektri tootmise hinda ning seeläbi ka elektri hinda ja nii jääks tarbijale elekter kokkuvõttes sama kalliks.
Ansip pooldas pigem 5sendist aktsiisimäära kilovatt-tunnilt, sest CO2 saastetasu kasvab ja aastaks 2009 pidanuks see ulatuma 5 sendi piirimaile kilovatt-tunni kohta.
Veskimägi aga märkis, et IRL pooldab pigem umbes 2sendise elektriaktsiisi kehtestamist kilovatt-tunni kohta, sest sel aastal on ka CO2 saastetasu veel 2 sendi piirimail.
Juba koalitsiooniläbirääkimistel paksu verd tekitanud metsaomanike täiendav maksuvabastus on praeguseks osapoolte üksmeelse toetuse saavutanud ning suure tõenäosusega võivad füüsilisest isikust metsaomanikud alates tulevast aastast metsa müügi puhul taotleda 45 000kroonist maksuvaba tulu aastas. Vahepeal kõne all olnud 5aastane arvestusperiood laideti maha liigse bürokraatia kaasnemise tõttu.
Erakondade esindajad lootsid, et valitsus jõuab tänasel istungil lõplike otsusteni ja maksumuudatuste eelnõu saab allkirjastatud.
Samas andis reformierakondlane Meelis Atonen mõista, et kui enne suve tahetakse asi paika saada, tuleb hiljemalt esmaspäevaks need asjad ära otsustada. Selline ajakava jätaks valitsuse liikmetele veel paar päeva vaidlemisaega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele