• OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5001,24%5 442,55
  • DOW 300,6%39 842,42
  • Nasdaq 1,72%16 996,14
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,58
  • OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5001,24%5 442,55
  • DOW 300,6%39 842,42
  • Nasdaq 1,72%16 996,14
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,58
  • 25.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Mondeo - eelmisest mudelist jäi alles ainult nimi

Äripäev tutvustab esimese väljaandena Baltimaades lugejatele juuni keskel siia kanti müügile jõudvat Ford Mondeot.
Auto on kohe saadaval kolmes erinevas kereversioonis ja nelja erineva mootoriga. Kõige soodsam, 1,6-liitrine versioon, jõuab müügile sügisel.
Eestis esitletakse uut Ford Mondeot 14. juunil, mil müügile jõuavad kaks bensiinimootorit (2,0/ 145 hj ja 2,5/ 220 hj) ning kaks diiselmootorit (1,8 TDCI/ 100 hj ning 2,0 TDCI/ 140 hj). Kõik mootorid on saadaval kolme erineva kereversiooniga - nii sedaani, luukpära kui ka universaalkerega. Välist erinevust sedaani ja luukpära vahel sisuliselt ei ole, kui välja arvata kojamees tagaaknal. Samuti ei ole neil hinnavahet, mistõttu on luukpära kahtlemata praktilisem valik.
Sel nädalal Sardiinias toimunud esitlusel üllatas kohalviibinud autoajakirjanikke eeskätt uue Mondeo ruumikus. Autosse sisse istudes on tunne, justkui oleks tegemist mitte enam klassikalise keskauto, vaid pigem suure-keskautoga, nagu näiteks Volvo S80. Ruumi on lahedalt nii laiuses kui ka pikkuses ning tagaistmel võib end tunda nagu limusiinis.
Kogu disain räägib sama keelt, mis mullu Euroopa Aasta Autoks valitud Ford S-Max. Ja mis seal salata, see disain on igati õnnestunud. Eelmise Mondeoga ei ole enam mitte kõige vähimatki pistmist, auto on täiesti uus algusest lõpuni. Sõiduomadused on Fordil alati olnud väga head ja nii ei ole selles osas ka uuele Mondeole midagi ette heita.
Rool on täpne ja konkreetne, vedrustus piisavalt mugav, minetamata sealjuures võimalust viljeleda sportlikumat sõidustiili.
Vaid juhiistme asend oli pisut kõrge, kuid see on ilmselt harjumuse küsimus.
Rool on suures vahemikus nihutatav kõikides suundades ja normaalse istumisasendi leidmine ei tohiks probleeme valmistada kellelegi.
Ka müra summutamise nimel on Fordi tootjad tublisti vaeva näinud, ehkki diislimootori puhul on müra siiski tuntav ja kui tee on veidi karedama kattega, ei jää ka rehvimüra päris olemata.
Aga kõik see on suhteliselt mõistlikul tasemel ning häirivaks ei muutu. Uuele Mondeole on lisandunud mitmeid uusi süsteeme, mida siiani selle mudeli juures ei ole kasutatud.
Loomulikult on põhiküsimus, kui palju uus Mondeo maksma hakkab? Esialgu hakkab hinnakiri 324 900 kroonist - tegemist on kaheliitrise bensiinimootori ja Trend-varustusega, kus on juba enam-vähem kõik hädavajalik olemas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele