Mul on hea sõber, kes on arvutiasjades üsna nutikas. Paljud armastavad tema käest küsida, mida või kuidas teha, et arvuti töökorras püsiks.
Sageli piisas sellest, et sõber tuli arvuti juurde ja juba läkski kõik iseenesest töökorda. Mõni arvuti saab sõbraks ja teenib sind truult, teine punnib vastu ja läheb iga väiksemagi liigutuse peale kohe katki.
Sõbral oli kindel veendumus: et arvuti töökorras püsiks, peaks talle olema kodus eraldi pühanurgake, nii-öelda altar. Altari keskel peaks jumalakuju asemel olema LED-tulukestega ümbritsetud foto arvutist ja sinna ümber paigutatud arvutile meelepärane atribuutika nagu mälumoodulid, kondensaatorid ja paar emaplaati. Eriti tähtsaks pidas ta, et altaril oleks koht, kuhu saaks asetada lõhnaküünlaid. See pidavat aitama.
Kogu see lugu meenus mulle, kui leidsin 11. mai Äripäevast Castroli mootoriõlide reklaami. Fotol on autopildi ümber ehitatud kodune altarinurgake. Ah sa pagan, see ongi nii!
Autodega on ju täpselt samamoodi: mõni neist kuuletub sulle, teine jälle näitab iseloomu või on sinuga hoopis pahuksis. Kindlasti oleks see Castroli reklaam väärinud täislehekülge ja tabavamat hüüdlauset.
Aga just isiklik äratundmine on reklaami juures see, mis reklaami siiski tööle paneb.
Võibolla peaksin ka mina rajama endale töö juurde väikese välialtari oma lemmikajalehele ja asetama sinna juurde iga päev mõne lõhnaküünla? Ehk siis näitaksid need ajalehed ka sagedamini paremaid reklaame?
Autor: Meelis Mikker