• OMX Baltic−0,59%296,59
  • OMX Riga−0,17%862,34
  • OMX Tallinn−0,3%1 947,9
  • OMX Vilnius−0,26%1 144,78
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,16%8 288,51
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,59%296,59
  • OMX Riga−0,17%862,34
  • OMX Tallinn−0,3%1 947,9
  • OMX Vilnius−0,26%1 144,78
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,16%8 288,51
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 30.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti juhib võrgupanga kasutamise sageduse ülemaailmset edetabelit

Üha suurem hulk tarbijaid läheb üle internetipangale, pangad on suunanud oma tähelepanu kontorist veebi: 32 protsenti maailma interneti kasutajatest kasutab internetipanka vähemalt kaks või kolm korda nädalas, 14 protsenti kasutab seda iga päev - seda vastavaldatud Nielseni uurimuse järgi.
Nielsen küsitles 25 408 interneti kasutajalt 46 riigist Euroopas, Aasias, Põhja-Ameerikas ja Lähis-Idas. Uuriti, kui sageli kasutatakse pangateenuseid, sealhulgas interneti- ja telefonipanka, sularahaautomaate ja harukontoreid. Nielsen uuris ka, kui lojaalsed on kliendid oma põhipangale.
"Üle ilma väidab 46 protsenti kliente, et külastavad oma panga harukontorit ainult aeg-ajalt, harvem kui korra kuus. Pangad peavad mõistma, kuidas oma kliente hoida," ütles Nielseni president Lennart Bengtsson. "Ainult 37 protsenti väidab, et on väga lojaalsed, kliendid on hakanud erinevaid finantsteenuseid pakkuvaid organisatsioone kasutama."
"Pangad peavad oma internetis pakutavate teenuste mõju ja efektiivsuse maksimeerima, et edasi kasvada, mitte vaid hoidmaks olemasolevaid kliente," lisas Bengtsson. "Liikumisega internetti liiguvad pankade pilgud kontorist võrgulehekülgedele."
Nielseni uuringus leiti, et pea kolmandik brasiillasi ja portugallasi kasutab internetipanka iga päev, samuti ligi veerand poolakaid, tšiillasi, hollandlasi, uusmeremaalasi ja eestlasi. See ületab maailma keskmise, 14 protsenti.
Üle ilma juhib internetipanganduses Eesti tarbijaskond - 79 protsenti küsitletutest kasutab pangateenuseid interneti kaudu vähemalt kord nädalas. Lähimatest naabritest kasutab internetipanka vähemalt korra nädalas Norra (76 protsenti), Soome ja Poola (69 protsenti).
Teisest küljest paistab, et telefonipangandus ei täida enamiku jaoks oma eesmärki - eriti Euroopas, kus internetipangandus on asendanud vajaduse pangaga personaalselt suhelda, seisab uuringus.
Euroopa riikidest on telefonipangandus leidnud poolehoidu üksnes Norras ja Rootsis, kus iga seitsmes kasutab teenust vähemalt korra nädalas. Üleilmselt on telefonipangandus hääbumas: kaks tarbijat viiest välistab selle kasutamise tulevikus.
Veidi üle poole vastanutest on külastanud pangakontorit korra kuus või tihedamini. Kõige harvemini käiakse pangas kohal Euroopa riikides.
68% küsitletutest väitis, et on oma peamisele pangale lojaalsed. Kõige lojaalsemad on pangale kanadalased, kellest 59% on väga lojaalsed. 39% eestlasi on väga lojaalsed, lätlased ja leedulased on 10 punkti madalama hoiakuga.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele