• OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,56
  • OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,56
  • 31.05.07, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Orgaaniline toit - alles jäi ainult uhke silt

Suured toidutootjad on kaaperdanud orgaanilise toidu kaubamärgid ning müüvad trenditeadlikele tarbijatele tooteid, millel pole loomulikkusega enam mingit pistmist.
Kanada Toronto Yorki ülikooli teadlane Irena Knezevic väidab, et hiigelkontsernid - ConAgra Foods, Cargill, Kraft Foods, Coca-Cola ja PepsiCo omavad hetkel suurt osa orgaanilise toidu kaubamärkidest. Toit, mida nende märkide all toodetakse, võib sisult isegi vastata orgaanilise toidu nõuetele, aga selle pakendamine, turustamine ning laialivedu on orgaanilise toidu põhimõtetega karjuvas vastuolus. Loodussõbralikkus, vastuseis globaliseerumisele ning maalähedus on hüljatud, vahendas Science Daily.
Orgaaniline toit on kasvatatud ilma väetise ja putukamürkideta, toit on kohalik ning selle valmistamise ning pakendamisega üritatakse keskkonda võimalikult vähe koormata. Eestis näiteks kohalikult talumehelt ostetud tomat või kartul.
Tavalised suurtööstuse meetodid on nüüd kohandatud orgaaniliste toiduainetega ning selliste toiduainete tootmisega seonduvad keskkonnamõjud ei erine tavaliste toiduainetööstuse mõjudest, ütles Knezevic.
Orgaanilise toidu kaubamärkide tagant ei saa enam teada, kui keskkonnasõbralik ja säästlik on toiduainete kasvatamine, kes kasvatas, kas toit on kohalik ning kas talunikud said oma töö eest väärikat tasu.
Knezevici sõnul koidab peagi päev, mil tarbijad hakkavad nõudma orgaaniliselt toodetud eredavärvilisi kummikomme, millest igaüks on loomulikult eraldi paberisse keeratud.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele