Suured toidutootjad on kaaperdanud
orgaanilise toidu kaubamärgid ning müüvad trenditeadlikele tarbijatele tooteid,
millel pole loomulikkusega enam mingit pistmist.
Kanada Toronto Yorki ülikooli teadlane Irena Knezevic väidab, et hiigelkontsernid - ConAgra Foods, Cargill, Kraft Foods, Coca-Cola ja PepsiCo omavad hetkel suurt osa orgaanilise toidu kaubamärkidest. Toit, mida nende märkide all toodetakse, võib sisult isegi vastata orgaanilise toidu nõuetele, aga selle pakendamine, turustamine ning laialivedu on orgaanilise toidu põhimõtetega karjuvas vastuolus. Loodussõbralikkus, vastuseis globaliseerumisele ning maalähedus on hüljatud, vahendas Science Daily.
Orgaaniline toit on kasvatatud ilma väetise ja putukamürkideta, toit on kohalik ning selle valmistamise ning pakendamisega üritatakse keskkonda võimalikult vähe koormata. Eestis näiteks kohalikult talumehelt ostetud tomat või kartul.
Tavalised suurtööstuse meetodid on nüüd kohandatud orgaaniliste toiduainetega ning selliste toiduainete tootmisega seonduvad keskkonnamõjud ei erine tavaliste toiduainetööstuse mõjudest, ütles Knezevic.
Orgaanilise toidu kaubamärkide tagant ei saa enam teada, kui keskkonnasõbralik ja säästlik on toiduainete kasvatamine, kes kasvatas, kas toit on kohalik ning kas talunikud said oma töö eest väärikat tasu.
Knezevici sõnul koidab peagi päev, mil tarbijad hakkavad nõudma orgaaniliselt toodetud eredavärvilisi kummikomme, millest igaüks on loomulikult eraldi paberisse keeratud.
Loe ka teisi
Novaatori uudiseid.