Agentuur Saatchi Saatchi pruukis Dr.
Martensi saapaid reklaamides surnud rokkstaari Kurt Cobaini jt pilte ning jäi
tõusnud käras kliendist ilma.
Pilve peal istuva saabastatud jalgu kõlgutava rokimehe pilt vihastas välja tema lese Courtney Love`i, kirjutas pühapäevane International Herald Tribune.
Samas reklaamis leidsid kasutust veel kolm surnud rokimeest: Sid Vicious (Sex Pistols), Joey Ramone (Ramones) ja Joe Strummer (Clash). Ajakiri Forbes on võrrelnud surnud kuulsuste võimet sel moel raha teenida ja paigutas tabeli mulluse uustulnuka Cobaini 50 mln dollariga isegi Elvis Presley`st ettepoole.
Saatchi esindaja teatel pärineb foto pildikogust Corbis ja firma omandas õigused selle kasutamiseks Suurbritannias. Reklaam ilmuski sealses muusikaajakirjas. Häda sai alguse, kui reklaamiagentuuri töötaja pani väidetavalt omavoliliselt pildi välja USA-põhisel saidil adcritic.com. USAs aga ei ole selline kasutus lubatud. Õnnetu töötaja vallandati ettevõtte enda väitel agentuurist. Jalanõude tootja Airwair International lõpetas Saatchi`ga kolmeaastase ja väidetavalt 5 mln naela (120 mln krooni) väärt reklaamilepingu. Ettevõte vabandas ka Courtney Love`i ees. "Küllalt palju inimesi pidasid seda reklaami solvavaks, et ka meie selle solvavaks arvaksime," kommenteeris Airwair`i esindaja. "Kui meie arvasime, et oleme avaldanud lugupidamist neljale legendaarsele muusikule, siis üks inimene rikkus nii firmasisese kui kliendiga suhtlemise reegleid, paigutades need reklaamid USA reklaamisaidile," teatas Saatchi Saatchi Londoni loovjuht Kate Stanners.
Oma reklaamide saatmine taolistele lehekülgedele on tavapärane, eriti kui agentuur või reklaamijuht soovib oma reklaami "nakkuslikku" levimist internetis. Kliendid selle vastu tavaliselt ei protesti, kuivõrd neile on see ju tasuta reklaamivõimalus, märkis International Herald Tribune.