• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,24%5 164,24
  • DOW 30−2,22%38 273,4
  • Nasdaq −2,55%15 871,52
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,24%5 164,24
  • DOW 30−2,22%38 273,4
  • Nasdaq −2,55%15 871,52
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 19.06.07, 17:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ARK: justiitsministeeriumi uuring on müstiline!

Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse direktori Tamur Tsäkko sõnul on mõned andmed justiitsministeeriumi poolt läbi viidud korruptsiooniuuringus uskumatud.
"Ei saa olla, et me teeme kõva tööd ja kõik läheb hullemaks, minu jaoks on see tulemus müstiline," ütles Tsäkko aripaev.ee-le.
Tema sõnul on nad eelmiste aastate uuringutes olnud 4-5 kohal. "Me oleme kõva tööd teinud, meil on väga tubli viieliikmeline siseauditi osakond," selgitas Tsäkko, kelle jaoks on uuringus palju küsimärke.
Justiitsministeeriumi poolt läbi viidud korruptsiooniuuringu kohaselt soovitakse Eesti elanikelt enim altkäemaksu juhilubade taotlemisel, sõiduki registreerimisel ja ülevaatusel.
ARKi direktori sõnul ei ole nad kolme nelja viimase aasta jooksul tuvastanud korruptiivseid tehinguid sõidukite registreerimisel.
"Eelmisel aastal oli kaks korruptsiooniepisoodi Sauel ja üks Narvas seoses juhtimisõiguse taotlemisega. See aasta on kaks juhtumit kohtusse jõudnud ja inimesed süüdi mõistetud. Aga kõik selle tuvastas meie siseaudit, meil on väga tõhus videosüsteem ja saame taastada nii klassis kui ka sõidueksamil toimunu," selgitas Tsäkko.
Sõidukite tehnoülevaatuspunktid on Tsäkko sõnul kasumit taotlevad eraettevõtted, mille üle ARK vaid kontrolli teostab. Samas on ARK võtnud ära paari tehnoülevaatuse ettevõtte litsentsi, teinud ettekirjutusi ja saatnud tehnikuid täiendkoolitusele. "Kui klient tuleb sõiduki ülevaatusele tehniliselt mitte korras autoga on ülevaatajal ju kasulik ta tagasi saata ja teist korda veel raha küsida," selgitas ta. "Eestis ei pääse esmasest ülevaatusest läbi 12% sõidukitest, mis on hea tulemus," lisas ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele