• OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 06.07.07, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EL kulutab 87,4 miljardit krooni ajupesukampaaniale

Euroopa Liit (EL) kulutab 3,8 miljardit naelsterlingit ehk 87,4 miljardit krooni propagandale, et veenda skeptilisi kodanikke liidu kasulikkuses, vahendas briti ajaleht Telegraph.
Selleks tarbeks on EL tellinud ülekülluses voldikuid ja palganud armee suhtekorraldajaid. Lisaks kulutatakse miljoneid õpetajate harimisele, kooliekskursioonidele ja isegi multifilmidele.
ELi mainekujundusele kulutatavaid summasid käsitleva raamatu autor Lee Rotherham arvab, selline käitumine on kohatu ja küüniline katse noorte ajusid pesta.
Rotherhami raamatus "Hearts Minds: the Tax-funded PR Campaign to Make us Love Brussels" ("Süda ja mõistus: maksumaksjate rahadega tehtud kampaania, et inimesed Brüsselit armastaksid") on ühe sellise teosena kriitika alla sattunud Euroopa päevik, mis oli ELi kingitus koolilastele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Päevik saadeti 1,2 miljonile õpilasele 9000 kooli üle Euroopa. Päevikus kirjeldataks Euroopa parlamenti, kui rahva häält ning olulisemat rahvusvahelist organit maailmas ja väidatakse, et EL on parandanud inimese igapäevaelu. Ka kirjeldatakse 12aastastele ELi kui head plaani, mida ei ole kunagi varem proovitud.
"Enamus päevikust on räme propaganda, mis küüniliselt üritab noortele selgeks teha, et EL on ülioluline osa nende elust," ütles Rotherham. "ELile ei heideta ühegi halva sõnaga varju. Brüssel mõistab, et inimesed ei ole ELiga rahul ja teeb kõik, et nende südamed tagasi võita," lisas ta.
Ka kritiseerib Rotherham kalleid Euroopa Liidu logodega vihmavarje, hiirematte ja muid reklaamkingitusi.
Euroopa Parlamendi Londoni esindaja kirjeldas Rotherham tööd, kui woodoo-majandust ja lisas, et EL nagu iga teinegi organisatsioon kulutab raha kommunikatsioonile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele