Euroopa Liit (EL) kulutab 3,8 miljardit
naelsterlingit ehk 87,4 miljardit krooni propagandale, et veenda skeptilisi
kodanikke liidu kasulikkuses, vahendas briti ajaleht Telegraph.
Selleks tarbeks on EL tellinud ülekülluses voldikuid ja palganud armee suhtekorraldajaid. Lisaks kulutatakse miljoneid õpetajate harimisele, kooliekskursioonidele ja isegi multifilmidele.
ELi mainekujundusele kulutatavaid summasid käsitleva raamatu autor Lee Rotherham arvab, selline käitumine on kohatu ja küüniline katse noorte ajusid pesta.
Rotherhami raamatus "Hearts Minds: the Tax-funded PR Campaign to Make us Love Brussels" ("Süda ja mõistus: maksumaksjate rahadega tehtud kampaania, et inimesed Brüsselit armastaksid") on ühe sellise teosena kriitika alla sattunud Euroopa päevik, mis oli ELi kingitus koolilastele.
Päevik saadeti 1,2 miljonile õpilasele 9000 kooli üle Euroopa. Päevikus kirjeldataks Euroopa parlamenti, kui rahva häält ning olulisemat rahvusvahelist organit maailmas ja väidatakse, et EL on parandanud inimese igapäevaelu. Ka kirjeldatakse 12aastastele ELi kui head plaani, mida ei ole kunagi varem proovitud.
"Enamus päevikust on räme propaganda, mis küüniliselt üritab noortele selgeks teha, et EL on ülioluline osa nende elust," ütles Rotherham. "ELile ei heideta ühegi halva sõnaga varju. Brüssel mõistab, et inimesed ei ole ELiga rahul ja teeb kõik, et nende südamed tagasi võita," lisas ta.
Ka kritiseerib Rotherham kalleid Euroopa Liidu logodega vihmavarje, hiirematte ja muid reklaamkingitusi.
Euroopa Parlamendi Londoni esindaja kirjeldas Rotherham tööd, kui woodoo-majandust ja lisas, et EL nagu iga teinegi organisatsioon kulutab raha kommunikatsioonile.