• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 21.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault uuendas ehitusmasinaid

Renault Trucks on viimastel aastatel tegelenud kogu mudelivaliku uuendamisega. Tänaseks on kõik tarbesõidukid edukalt uuenduskuuri läbinud, viimasena esitleti ehitusveokeid Renault Kerax'it ja Premium Landerit.
Värskete ehitusveokitega lubati sõitma Prantsusmaal La Valbonne'i testiradadele. Just samal territooriumil läbivad kõik Renault' veokid põhjalikud katsed. Olgu öeldud, et testirajale jäävad takistused (augud, roopad, tõusud, muda ja muud raskendavad tegurid) lubavad väita, et just sellistes rasketes tingimustes kannatavad Renault Kerax ja Premium Lander oma tööd maksimaalselt teha. Mõeldes, millises olukorras on Eesti teed ning millises keskkonnas ehitusel tuleb neil masinatel liikuda, on valmistajad põhjalikult mõelnud meie vajadustele.
Testirajal käituti masinatega robustselt ja ettevaatamatult. Kiirust valimata kihutati läbi aukude ja ebakvaliteetse sõidupinna.
Uuendusena on Renault Trucks lisanud mõlemale veokile off-road-süsteemi, mille saab maanteelt raskematesse tingimustesse maha sõites sisse lülitada. Siiski otsustab selle vajaduse üle juba autojuht ise, olenevalt sõidukogemusest. Näiteks mitmest sõiduinstruktorist üks ei puutunud off-road-nuppu üldse.
Ka mägipidurit, mida tänapäeval kasutavad enamasti kõik veokid, rõhutati ehitusveokite juures erilise tähtsusega. Tõsi küll, ühel 25protsendilisel tõusul mäkke ei õnnestunud seda süsteemi kasutada, mistõttu tuli veoki mäest alla veeremiseks kogu masinavärk uuesti käivitada.
Nii Premium Lander kui ka Kerax on varustatud kombineeritud käigukastiga Optidriver+, mis võimaldab manuaalselt käiguvahetuselt automaatsele üle minna. Arvestades, kui vähesed veel tänapäeval C-kategooria lube teevad, on see uutele õppuritele meelepärane lahendus.
Kabiinide valik on samuti avar, sinna kuuluvad kahe ning ka kolmeastmelised kabiinid, mõnes on ka korralik puhkekoht juhi seljataga.
Keraxi põhja veoskeemidele 4x2, 4x4, 6x4 ja 6x6 lisandus uuendustega ka 8x4, Premium Landeril on maksimaalne 6x4.
Hinna poolest ei ole uutel ehitusveokitel Premium Landeril ja Keraxil valmistajate sõnul suurt erinevust, küll aga ei paljastatud nende lõplikku maksumust.
Varemalt soomlaste Sisuga tihedat koostööd teinud Renault Trucks jätkab veokite klassis edaspidi iseseisvat arengut.
Ajakirjaniku reisikulud kattis Renault Trucks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele