Klassikalises mõttes on olukord reklaamiturul üpris segane. Rahvusvahelise integreeritud turundusagentuuri G2 tegevjuht Peter Thompson on öelnud: "Ajalehti loetakse aina vähem. Kliendid on jalga lasknud teleekraanide eest, istudes päevad läbi arvutiekraanide taga. Nad ei ole enam passiivsed vastuvõtjad. Inimesed loovad ise sõnumeid, räägivad kaasa ja jagavad oma arvamust virtuaalse tutvusringkonnaga. Meediaagentuurid otsivad neid nagu tikutulega taga, agentuuride kliendid on valmis kes teab mida maksma, et neid üles leida, tavalised brändiagentuurid ei saa seetõttu teha oma tuttavat tööd ja on muutunud müügikesksemateks."
See tundub olukorraga leppimisena. Kas tõesti on loovus muutunud mõttetuks ja tuleb teha ainult allahindluskampaaniaid? Loomulikult mitte. Loovuse sisu pole muutunud, kuid loovuse ümber on väga palju muutunud. Head ja üllatavad ideed müüvad endiselt, kuid tehnoloogia arenguga on muutunud tarbijate käitumismudelid ning võidab see, kes oskab oma äris ja reklaamis tehnilist innovatsiooni paremini ära kasutada.
Autor: Urmas Villmann