• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 18.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kodurobot ja inimene - kuidas me läbi saame?

Juba mitu aastakümmet tagasi olid paljude seiklus- ja ulmefilmide tegelasteks leiutajate kontrolli alt väljunud robotid, kes hakkasid pahandusi korda saatma. Tihti oli neil filmidel küll happy end, kuid tuleviku peale panid need siiski mõtlema.
EMT üks juhte Tõnu Grünberg ennustab, et kümne aasta pärast on Eestis olemas esimesed robotid-koduabilised, kes lisaks lahutavad meie meelt. Jaapanis on need juba mõni aasta kasutuses, nii üksikvanuritel kui ka lasteaialastel. Viimased, huvitav märkida, ei pelga roboteid ning teevad inimesel ja robotil hästi vahet.
Vähem kui kümnendi pärast saavad reaalsuseks ajujuhitavad seadmed-mängud. Mitte kõik pole kindlad, kas aju juhib mängu või mäng aju ... Samuti on lähiaastate teema laborites loodav tehiselu - esialgu nõrguke, ent mine tea, võib-olla saavad kunagised filmilood ükskord tõelisuseks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele