Eesti teedel hukub iga nädal inimesi. Mida
teha? Liiklusõnnetustele piiri panemine ei tundu väga hästi edenevat. Võib-olla
saaks muuta autod turvalisemaks? Reisijate ja juhi kaitsmisele kulutavad
autotootjad järjest enam aega, jõupingutusi ja raha.
Lisaks kere disainile on üheks võtmeelemendiks kasutatava terase tüüp. Kokkupõrke korral peavad teraskomponendid samaaegselt toime tulema kahe ülesandega. Nad peavad olema painduvad, et absorbeerida suurema osa kokkupõrkeenergiast, kuid samal ajal säilitama oma kuju, et kaitsta kabiinis olevaid reisijaid.
Saksamaal Düsseldorfis asuva Max Plancki rauainstituudi teadlased on välja töötanud uut tüüpi terase, mis neid tingimusi täidab, kirjutas Physorg.
Kokkupõrke korral nende loodud nn TWIP-teras küll deformeerub, kuid säilitab võime painduda ja energiat endasse haarata. Iga terasosa pikeneb ja annab ülejäänud deformeerumisenergia edasi teda ümbritsevatele osadele, mis ka seejäärel kuju muutma hakkavad. Niimoodi jaotatakse energia laiali üle kogu pinna, kokkupõrkehetk absorbeeritakse tõhusamalt ja reisijad jäävad terveks.
Mõne aasta jooksul integreeritakse TWIP-teras põrkeraudadesse ja kõrvalustesse, mis on kokkupõrke korral kõige haavatavamad osad. TWIP-terase loomine näitab, et teras ei kavatse veel niipea autoehituse ajalukku kaduda.