• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 15.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordiuudised

Tallinna Sadam ja Ningbo sadam allkirjastasid koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on saavutatud lepe oluline mitte ainult Tallinna Sadama, vaid kogu siinse regiooni jaoks, kuivõrd selline otseühendus Hiina ja Läänemere-äärsete riikide vahel on seni puudunud.
Kaljuranna kinnitusel on Tallinna Sadam töötanud Hiina suunal juba aastaid, kuid konkreetsemaks on koostööperspektiivid läinud just viimastel aastatel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Allkirjastatud ühiste kavatsuste protokolli kohaselt rajavad Tallinna Sadam ja Ningbo sadam Muuga sadama idaossa uue konteinerterminali, mis oleks esimeses etapis võimeline käitlema aastas ligi 1 miljon TEUd konteinereid. Rajatav terminal oleks esimene suurem Hiina kaupade jaotuskeskus Läänemere piirkonnas, mis teenindaks nii Loode-Venemaa, Skandinaavia kui ka Baltimaade turge. "Eesmärk on jõuda 3-4 miljoni TEUni aastas," ütles Kaljurand. Sadama ehitusele kulub ca poolteist kuni kaks aastat, ning kui kõik läheb plaanipäraselt avatakse sadam aastal 2010.
Seoses kavandatavate riiklike jääteede rajamisega peatab veeteede amet maanteeameti taotluse alusel ajutiselt alates 21. jaanuarist 2008. a kella 00st Väinameres laevaliikluse Virtsu-Kuivastu laevateest põhja poole, Rohuküla-Heltermaa laevateest lõuna poole ja Sõru-Triigi laevateest ida poole jääval merealal.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele