Tallinna Sadam ja Ningbo sadam allkirjastasid koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on saavutatud lepe oluline mitte ainult Tallinna Sadama, vaid kogu siinse regiooni jaoks, kuivõrd selline otseühendus Hiina ja Läänemere-äärsete riikide vahel on seni puudunud.
Kaljuranna kinnitusel on Tallinna Sadam töötanud Hiina suunal juba aastaid, kuid konkreetsemaks on koostööperspektiivid läinud just viimastel aastatel.
Allkirjastatud ühiste kavatsuste protokolli kohaselt rajavad Tallinna Sadam ja Ningbo sadam Muuga sadama idaossa uue konteinerterminali, mis oleks esimeses etapis võimeline käitlema aastas ligi 1 miljon TEUd konteinereid. Rajatav terminal oleks esimene suurem Hiina kaupade jaotuskeskus Läänemere piirkonnas, mis teenindaks nii Loode-Venemaa, Skandinaavia kui ka Baltimaade turge. "Eesmärk on jõuda 3-4 miljoni TEUni aastas," ütles Kaljurand. Sadama ehitusele kulub ca poolteist kuni kaks aastat, ning kui kõik läheb plaanipäraselt avatakse sadam aastal 2010.
Seoses kavandatavate riiklike jääteede rajamisega peatab veeteede amet maanteeameti taotluse alusel ajutiselt alates 21. jaanuarist 2008. a kella 00st Väinameres laevaliikluse Virtsu-Kuivastu laevateest põhja poole, Rohuküla-Heltermaa laevateest lõuna poole ja Sõru-Triigi laevateest ida poole jääval merealal.
Autor: ÄP
Seotud lood
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.