Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Internetireklaami maht kasvas mullu enim

    Emori meediauurija Külli Esko sõnul olid mullu suurimad reklaamikäibe kasvatajad parteid, kinnisvarafirmad ning automüüjad. Kinnisvarareklaam tänavu ilmselt langeb, samuti ei ole tänavu valimisi. Autofirmade reklaamitasemed võivad aga tõusu jätkata. Eestis oli autofirmade reklaam suurim nii mahult kui ka kasvult - 65 protsenti. Suured kasvajad olid veel näiteks SMS-reklaamid.
    Media House'i arendusjuhi Hanno Kindeli sõnul peaksid kiire tarbimistsükliga tarbekaupade osas senine reklaamimise intensiivsus samaks jääma, kuid kasvama kestvuskaupade segmendis, kus viimaste aastate majandusarenguga kaasnenud tarbimispidu tegi turunduse õige lihtsaks. "Nüüd on käes tõe hetk ning iga müüdud ühik high-involvement-tooteid tuleb tunduvalt raskemini kätte."
    Suure tõusu reklaamimüügis teinud Delfi uudisteportaali müügijuhi Allan Sombri sõnul on kasv olnud sujuv. "Suuri muudatusi pole olnud, areng on olnud orgaaniline. Märgatavalt laienenud on klientide ring. Tegevusaladest on endiselt märkimisväärse panusega finantsteenused ja telekommunikatsioonifirmad. Lisandunud on reisi- ja turismivaldkond ning autofirmad, kelle turundusprotsessi oluline osa on suundunud internetti. Kasvama on hakanud jaekaubandus, kuid võrreldes panustamisega trükimeediasse on interneti osa veel põhjendamatult väike," ütles Sombri.
    Esko hinnangul on interneti reklaamikanalina leidnud kõik suuremad tegijad - TOP 2000 reklaamijast on internetti mingigi summa pannud 764. Veidi üle 400 neist panustasid internetti eelarvest kümme protsenti või rohkem.
    Tänavust turgu mõjutavad uued loodavad telekanalid TV6 ja TV11 ning ilmselt mitmed uued internetiportaalid. Kanal 2 reklaamidirektori Anne Linnamäe sõnul ei pelga telekanalid interneti kasvu ning ei lase ennast esialgu häirida. "Ehkki kasvuprotsentides võimsad, ei ole tele ja interneti võrreldavad veel reaalnumbrites. Kroonides kasvas telereklaam mullu miljonites rohkem, selles ma ohtu ei näe," ütles Linnamägi.
    Hanno Kindeli sõnul on internetis küll summad väiksed, kuid B2B-sektoris võib turuliidrist juba rääkida. "Internet ründab lähiaastatel oma reklaami kogumahtudelt ajakirjade kolmandat positsiooni, esikolmikusse pääsemine tähendab laialdast kasutust kõikide turuosaliste poolt."
    Sombri sõnul hakkab internetiturg juba korrastuma, ehkki teatavad ümberpaigutused võivad toimuda. Alustajate puhul on mõistetavalt võimalikud ka hiigelsuured kasvuprotsendid. Samas ei usu, et suurte osas olulisi muudatusi tuleb. Ka ajalehtede veebid tegid eelmisel aastal oma esimese tõsisema käibeaasta ning tänavu on juba raskem hüppelist kasvu näidata.
    Sombri hinnangul on internetis nn sisenemise barjäär peibutavalt väike, kuid see on petlik. "Et turul hästi kanda kinnitada, pead tugevalt panustama, summad ei jää alla telekanali asutamisele.
    Näiteks kalev.ee pole suutnud oluliselt esile tõusta, kuigi kära oli palju. Tulevikus, 6-8 aasta perspektiivis on trüki-, tele- ja internetireklaam suhteliselt võrdsete turuosadega," arvas Sombri.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.