• OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 500−0,43%5 932,67
  • DOW 30−0,13%42 601,03
  • Nasdaq −0,63%19 090,58
  • FTSE 100−0,2%8 666,88
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,25
  • OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 500−0,43%5 932,67
  • DOW 30−0,13%42 601,03
  • Nasdaq −0,63%19 090,58
  • FTSE 100−0,2%8 666,88
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,25
  • 20.03.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea rehv kaitseb mulda ja aitab säästa kütust

Hea rehv võib nii põllul kui ka teel sõites kütusekulu vähendada. Rusikareegel on, et üks protsent vähem nühamust (rehvi libisemist iseloomustav näitaja) põllul hoiab aastas kokku kaks eurot hektari kohta. Libisemine peab olema võimalikult väike, alla 15 protsendi, et mullapinda mitte üleliia koormata.
Rehvide valikul tuleb lähtuda ka tööde iseloomust, keskkonnast ning traktori võimsusest. Diagonaalrehvid on ka traktorimaailmas vahetumas radiaalrehvide vastu. Radiaalrehvil on suurem veojõud, väheneb läbilibisemine, väheneb ka kütusekulu. Haarduvuse suurendamiseks ja külglibisemise vähendamiseks kasutatakse rehvi turvise laiendamist.
Lisaks lookade kõrguse suurendamisele ja laiemate rehvide kasutamisele on võimalik rehvide haardumist parandada keskmisest madalama rehvirõhu kasutamisega. Madalamal rehvirõhul suureneb toetuspind. Näiteks rehvi 520/70 R 38 toetuspind 1,6 bari juures on 871 cm2 ja 1,0 bari juures 900 cm2. Iga täiendav ruutsentimeeter toetuspinda lisab haardumist ja vähendab pinnase tihendamist. Tootlikkuse suurendamiseks tuleb valida rehvides koormusele vastav rõhk. Mida madalamatel rõhkudel saame töötada, seda väiksem on rehvi surve maapinnale.
Autor: Ilmar Karjane

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele