Pankrot, arvete arestimine, soolaputka ja
sunnismaisus – sellise komplektiga ähvardab Julianus Inkasso kümneid tuhandeid
Elisa praegusi ja kunagisi kliente, oma ähvarduses tugineb võlanõudja aastate
eest aegunud nõuetele.
Näiteks Meinhard Miller, kellelt varastatud passiga kurjategijad 1997. aastal 4400-kroonise mobiiltelefoniarve tegid, pidas juhtumit aastaid lahendatuks, kuni sai veebruaris Julianus Inkassolt ähvardavas toonis kirja, nelja tuhande kroonine võlg oli koos intressidega kasvanud ligemale 25-kordseks ehk pea 100 000-krooniseks, kirjutas Postimees.ee.
Inkassofirma pakub võlglasele siiski kompromissi, mille järgi viimane tasub võla põhisumma ja teist sama palju intressideks, inkassofirma jätab ütlemata, et lõviosa sellistest nõuetest on praeguseks juba kolm aastat aegunud.
Konks on aga selles, et nõue loetakse aegunuks üksnes siis, kui võlgnik seda selgesõnaliselt nõuab, on enam kui tõenäoline, et lõviosa kümnetest tuhandetest inkassofirma ohvritest seda nõuda ei oska.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Julianus Inkasso nõudeosakonna juht Raido Kirsiste ei nõustunud väitega, nagu üritaks firma inimeste teadmatusele panustada ja seeläbi vanu, praeguseks sisuliselt maha kantud nõudeid rahaks pöörata, Kirsiste kinnitas, et nemad on Elisalt vanu nõudeid ostes teinud oma investeeringu ning kavatsevad seetõttu kõik vastuseta nõuded, mis silmanähtavalt alusetuks ei osutu, kohtusse viia.