Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Streik toob palgatõusu

    Öelgu pessimistid mida tahes, Saksa majandusel on viimastel aastatel läinud üsna hästi. Järelikult on mõtet streikida, sest kui mitte praegu raha ja paremaid töötingimusi välja pressida, siis millal veel?
    Kevadel väntas ligi kuu aega terve Berliin tööle ja kooli jalgratastega või tegi kilomeetritepikkusi jalgsimatku, kuna streikisid metroo-, trammi- ja bussijuhid. Keset suve, koolivaheaegade ja puhkuste ajal streikis Lufthansa.
    Kui Eestis hilines äsjase Tallinki hoiatusstreigi tõttu vaid viis laeva, siis Saksa suurima lennufirma rohkem kui tuhande lennu ärajäämine tekitas kaose, mille tagajärgi annab klattida mitu nädalat pärast streigi lõppu. Streikijaid oli iga päev 5000 ringis. Rahaline kahju Lufthansale oli mitukümmend miljonit eurot.
    Reisijad küll kannatasid rikutud reisiplaanide tõttu, aga niipalju kui tavakodanikud said sõna teleuudistes, leidis enamik, et palgatõusunõue on õigustatud ja streikijate peale ei olnud keegi pahane.
    Isegi Pekingisse lendav olümpiameeskond ei teinud numbrit sellest, et toitlustajate streigi tõttu neil lennukis oma võileibu süüa tuli.
    Kired lõid lõõmama alles pärast seda, kui kõmuleht Bild nuhkis välja, et streiki korraldava ametiühingu Ver.di juht Frank Bsirske koos naisega oli lennanud Lufthansaga viieks nädalaks Lõunamere äärde puhkama. Seda veel esimeses klassis, ja vähemalt 10 000eurose pileti eest ei maksnud ametiühinguboss Bildi andmetel ise sentigi.
    Ja kuigi Lufthansa järelevalvenõukogu liikmena on Bsirskel tasuta lennuks ametlikult täielik õigus, oli olukord streigi taustal sedavõrd piinlik, et Bsirske andis kiiruga teada, et maksab lennu tagantjärele omast taskust ikkagi kinni. Hea nimi töörahva õiguste eest võitlejal sai aga määritud.
    Lufthansa viimaste aastate kasum ja tööliste rahakotti rõhuv hinnatõus pani Ver.di nõudma ligi 10% palgatõusu.
    Lühinägelikuks pidasid nii mõnedki vaatlejad järjest tõusvate kütusehindade taustal ametiühingu käitumist ja meenutasid 70ndate hinnatõusu, millele järgnes palgatõus ja sellele omakorda hinnatõus ja mille tagajärg oli lõpuks massiline tööpuudus.
    Ka Lufthansa juhatuse esimees Wolfgang Mayrhuber hoiatas streikijaid: püsima jäävad ainult kasumit tootvad töökohad. Samas, Mayrhuberi enda palk tõusis möödunud aastal 34%, reatöötajal vaid 3%. Kuhu jääb õiglus, küsisid vihased streikijad vastu.
    Tänaseks on Lufthansa streik läbi, vähemalt seekord. Kui algul nõuti 9,8%, siis streigiga saavutatud palgatõusu - 7,4% - peavad tänase seisuga nii mõnedki nõrgaks saavutuseks. Enam-vähem kindel on, et lennusaatjad tahavad saada 15% rohkem: juba lähitulevikus planeerivad kolmetunnist hoiatusstreiki ka Lufthansa piloodid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.