• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,01%8 823,96
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,01%8 823,96
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 29.08.08, 15:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

California astub seadusega valglinnastumise hädade vastu

Kaugele ulatuvate eeslinnade ja ummikurohke liikluse poolest tuntud osariigis on käigus seadus, mis hulga rahaga soodustaks elamist töökohtade, raudteeliinide ja bussipeatuste lähedal, et vähendada inimestel autosõiduks kuluvat aega.
Mugavuse kõrval on eesmärgiks CO2 emissiooni vähendamine, kirjutas täna New York Times. Seadus suunaks miljardeid dollareid üleriigilisi ja kohalikke transpordi subsiidiume just neisse piirkondadesse, kus tehakse jõupingutusi autosõidu kasvu aeglustamiseks. Mõte on soodustada elamupiirkondi tootmis- ja äripiirkondade läheduses ning vähendada elanike töötee pikkust. Osariigi assamblee võttis eelnõu esmaspäeval vastu, see vajab veel heakskiitu kohalikult senatilt ja väljakuulutamist kuberner Arnold Schwarzeneggeri poolt. Viimane ei ole veel oma selget seisukohta eelnõu suhtes avaldanud.
Autoga läbitavad teekonnad on Californias viimase 20 aasta jooksul kasvanud 50% kiiremini kui rahvaarv samal ajal. Inimeste liiklus annab 30% osariigi kasvuhoonegaaside õhkupaiskest. Eelnõu toetamisega on ühinenud hulk elamuarenduse esindajaid ja keskkonnakaitse organisatsioone, kes on varasemad kauased vastased.
Üks osa seadusest keskendub regionaalsele planeerimisele: kuidas jagada maakasutus tootmis-, põllumajandus-, elamu-, avaliku ja ärimaa vahel. Teine korraldab uute teede ja sildade paigutamist. Kolmas meede puudutab elamispinna vajadust ja sellega seonduvat vastutust, näiteks millise hulga inimestele kättesaadava hinnaga elamispinna rajamist peab kohalik võim võimaldama. Need kolm meedet peavad toimima kooskõlas, et pääseda ligi riiklikule ja osariigi subsiidiumile. Üle osariigi koostaks ja põhjendaks selleks taotlusi 17 kohalikku planeerimisgruppi. Kahe keskkonnaorganisatsiooni hinnangul on aastas oodata 15-20 mld dollarit toetust maanteedele, sildadele, jalgrattateedele ning kergraudteedele. Mitmed kohalikud tegelased nimetasid ajalehele osariigi algatust ajalooliseks, kuivõrd see seob praktikas argise otstarbekuse ja mugavuse CO2 emissiooni vähendamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele