Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossinovski teenib Lätis kasumit Eesti arvel

    Oleg Ossinovski andis intervjuu Äripäeva venekeelsele väljaandele Delovõje Vedomosti.
    Kuidas saavad kriisiga hakkama Skinest Rail ASi tütarettevõtted Daugavpilsi veduriremonditehas ja Skinest Latvija?
    2008. aastal saime fantastilised tulemused mõlemas ettevõttes. Sellest hetkest, kui 2004. aastal ostsime ära Daugavpilsi veduriremonditehase, olid eelmise aasta tulemused kõige paremad. Kuigi sellel aastal olukord muutus järsult, tellimusi praktiliselt ei olnud ja 1300 tehase töötajast koondati 500.
    Teises kvartalis hakkasid tellimused vaikselt tulema Venemaalt, Eestist ja Leedust. Me võitsime kõikvõimalikud Läti raudteesõlmede ja -agregaatide remontimise konkursid, võitsime mahuka Türkmenistani raudtee vedurite kapitaalremondi konkursi. Nüüd on küsimus vaid selles, kas saame sellel aastal kasumit või ei saa.
    Miks teises kvartalis olukord paranes?
    Esimeses kvartalis valdas kõiki paanika. Ma ei ütle, et teises kvartalis tehti hüppe tellimuste osas, pigem oli tunda elavnemist. Olukorda parandas see, et me töötasime klientidega - kui varem valisime suuremad kliendid, siis esimeses kvartalis tegelesime juba ise klientide otsimisega.
    Milline riik annab teile kõige suurema käibe?
    Tavaliselt oli see Venemaa, ainuüksi sellepärast, et see on suur. Praegu on raske öelda: me remondime kogu Eesti liikuvat koosseisu, väga suurt osa Lätis, kogu Leedu ja ka Valgevene koosseisu. Eesti jaoks me remondime viis vedurit aastas, kuna kokku on neid 25. Kui me protsentuaalselt teeksime sama palju tööd Venemaa jaoks, siis meie tehas ei sulguks kunagi.
    Kas teie edu on tingitud sellest, et transiit läks Eestist ära Lätti?
    Nii see just ongi, me teenime enamjaolt Lätis ja Leedus. Eestis pole praegu midagi teha, siin on turg täitsa kokku kuivanud. Kuigi Läti majanduses on kõik halvasti, meie segmendis on kõik fantastiliselt hästi. Firma lööb rekordeid.
    Kas võib öelda, et hästi on ka sellepärast, et Eestis on halvasti?
    Loomulikult. Selleks, et kuskil tuleks juurde, on vaja, et kuskil läheks midagi ära. Maailmas jagatakse vaid seda, mis on olemas.
    Missugused on Teie prognoosid Eesti transiidi taastumise osas?
    See on ju poliitika igasuguse majanduseta. On vaja hüüet Kremlist, et nüüd me armastame Eestit sama palju kui Lätitki. Muide, Lätit hakkasid venelased armastama just sellepärast, et näidata Eestile, kui hea on nendel, kes on Venemaaga sõbrad. Kardan, et kui Eestis tuleks isegi uus valitsus ja nad ütleksid, et pronkssõduri teisaldamine oli vale, siis ei muudaks see midagi. On vaja mingit olulist hüpet suhetes.
    Venemaal on majanduslikult ükskõik, mis riigi kaudu vedada, kas Eesti või Läti?
    Venemaa ei vea, vedudega tegelevad Surgutneftegas jt kompaniid. Ja sellest, kas need kompaniid teenivad 10 dollarit rohkem või vähem ühelt tonnilt naftalt, on Moskval täiesti ükskõik.
    Aga kas naftaärimeeste jaoks on Läti kaudu vedada kallim kui Eesti kaudu?
    Muidugi. Ainuüksi sellepärast, et see on kaugemal.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
AstraZeneca aktsia hüppas pärast tulemuste avaldamist
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.