Töötukassa paigutas detsembris meenetesse ja kontoritarvetesse pea miljon krooni. Äripäeva päevaküsimusele vastanud ettevõtjad kahtlevad kulutuse otstarbekuses ega plaani ise jagamisnänni soetada.
„Meie rabeleme hommikust õhtuni, et kulud tagasi teenida, ja siis töötukassa ostab miljoni eest meeneid. Mis te ise arvate, mida väike erasektori esindaja ütleb selle kohta – see on mõttetu, ajab vihale!“ ütles OÜ East Express juht Olavi Andla. „Riigisektor ei adu üldse, kuidas raha teenitakse,“ lisas ta.
Meelelahutussektoris tegev East Express ise ostis möödunud aastal paarkümmend vihmavarju, millel ettevõtte logo peal. Väikefirmana nad meenetele ei kuluta.
K-Prindi trükikoja juht Rein Rebane ei vaata töötukassa rahapaigutusele sugugi paremini. „Igal juhul taunin sellist kulutust praegusel ajal,“ sõnas ta. „Kui riigiasutus, mis nutab, et ei tule rahaga välja, kulutab miljon krooni mitte millegi peale, siis see on väga kole lugu,“ lisas ta. K-Print meenetele kulutada ei kavatse ja pole seda ka varem teinud.
ASi Wendre juhi Vahur Roosaare hinnangul sõltub töötukassa kulutuse otstarbekus sellest, kas osteti ainult n-ö mõttetut nänni jagamiseks või oli seal siiski kontoritarvete näol ka töövahendeid. „Kui seal on ainult mõttetud kingitused, siis sellega nad tegelema ei peaks,“ ütles Roosaar.
Wendre ise pole suurem asi nännijagaja olnud. „Firma sümboolikaga kingitusi meil loomulikult on. Kulude poole pealt on need marginaalsed summad. Ma arvan, et maksimaalselt paar-kolmkümmend tuhat krooni aastas,“ ütles Roosaar.
Töötukassa rahapaigutusest ajendatuna küsis Äripäev täna ettevõtjatelt, millise summa eest nad kavatsevad ettevõtte logoga meeneid soetada.