• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,39%6 386,64
  • DOW 30−0,02%44 914,51
  • Nasdaq −0,93%21 116,4
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,39%6 386,64
  • DOW 30−0,02%44 914,51
  • Nasdaq −0,93%21 116,4
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • 20.01.10, 11:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: Tallinki jaoks on olulised tulud Soome-Rootsi liinidel

Tallinki uue finantsaasta esimese kvartali tulemused on üsna head ning paistab, et rahul on nii ettevõtte juhid ise kui ka investorid.
Kontsern tegeleb üsna edukalt kulude kokkuhoiuga, suures osas tänu millele on esimese kvartali kahjum kahanenud pea poole võrra (täpsemalt 40 protsenti).
Nagu Tallink ise on majandustulemuste kommentaaris ka vihjanud, on laevafirma üsna oluliseks (ilmselt pea kõige olulisemaks) tuluallikaks reisijate kulutused pardal. Tallink pole veel avaldanud esimese kvartali täielikku aruannet, kus on kirjas ka tulud segmentide kaupa, aga eelmise aasta esimeses kvartalis andis müük laevadel üle poole (täpsemalt 53 protsenti) ettevõtte kogukäibest. Piletimüük andis 24 ning kaubaveo müük 18 protsenti eelmise aasta esimese kvartali tuludest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui vaadata eelmiste kvartalite tulusid geograafilise segmendi järgi, siis siin on olulisemad Soome-Rootsi liinid. Tallink suutis küll eelmises kvartalis kasvatada reisijate koguarvu 1,2 protsendi võrra, aga Soome-Rootsi liinidel kahanes see 4 protsenti.
Eelmise finantsaasta esimeses kvartalis moodustasid tulud Soome-Rootsi liinidel 42 protsenti kontserni kogutuludest, Eesti-Soome liinidel vaid 12 protsenti. Eelmise finantsaasta neljandas kvartalis kasvas tulu Eesti-Soome liinidel 19, aga Soome-Rootsi liinidel 6,5 protsenti. Tulu reisija kohta saab Tallink minu arvutuste kohaselt Soome-Rootsi liinidelt pea kaks korda rohkem kui Eesti-Soome laevadelt.
Mulle tundub, et Tallinki jaoks on üsna olulise tähtsusega turuosa võitmine Soome-Rootsi liinidel. Ma usun, et nende liinide turg on üsna küps ning reisijate hulka kasvatada saab vaid peamiselt konkurentidelt osa äravõtmise teel.
Oluline on ka kaubaveo taastumine. Kui eelmisel finantsaastal kukkus Tallinki kaubavedude maht 24 protsenti, siis konkurent Viking Line teatas hoopis mahtude 7protsendilisest kasvust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele