Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kellele ja milliseid firmakinke teie ettevõte teeb?
Urmas Glase, Eesti Raudtee suhtekorraldusjuht
Kingitusi teeme meile olulistele inimestele, kolleegidele, koostööpartneritele. Meie kingid on ennekõike seotud raudtee temaatikaga. Viimane näide on see, kui Eesti Raudtee sai mõni nädal tagasi 140. aasta vanuseks. Selleks puhuks andsime välja ajalooraamatu, kus on kogu seda aega põhjalikult ja terviklikult käsitletud.
Tellisime raamatu ajaloolase käest. Selle kirjutas Küllo Arjakas ja ennekõike selle suunitlusega, et raamatut sobiks kinkida ärikingitusena, olgugi et see jõuab müügile raamatupoodidesse ja me kinkisime ka kõigile rahvaraamatukogudele eksemplari.
Pastakad ja kruusid on meil ka olemas - selles suhtes me teistest ettevõtetest ei erine. Neid asju kingime majja tulevatele külalisdelegatsioonidele või ettevõtjatele.
Üldjoontes peaks hea firmakink olema omapärane, stiilne, ettevõttega seonduv ja võib-olla mitte trafaretne ehk kink kingi pärast, millel puudub väärtus või millega saaja ei oska midagi peale hakata.
Helen Viilo, Valio Eesti ASi juhatuse assistent
Meil on välja töötatud motivatsioonipakett ja sellest johtuvalt on meil täpselt ette nähtud, millal ja mis puhul inimesi premeeritakse. Meeles peetakse näiteks jõulude ja sünnipäevade ajal ning on olemas mitmesugused toetused, näiteks lapse sünni korral või siis, kui pere liige sureb.
Kinkideks on kas ettevõtte oma tooted või rahalised kingitused (kooliminekutoetus, kinkekaardid). Iseenesestki mõista kinkekaardid lähedase surma puhul käiku ei lähe.
Kui kink on partneritele ettevõtte poolt, siis on muidugi oluline, et ta kannaks ettevõtte väärtust ja sümbolit.
Teisest küljest võiksid need kingitused olla funktsionaalsed, et inimestel oleks nendega midagi peale hakata. Kink ei tohiks olla selline, mis lihtsalt kuskil nurgas seisab ja tolmu kogub. Kriis on pannud inimesi rohkem mõtlema, mida ja kas üldse kinkida.
Romet Rand, Avatar OÜ juht
Kinke teeme ikka oma töötajatele ja parematele koostööpartneritele sünnipäevade ja jõulude puhul.
Oleme püüdnud teha praktilisi kinke ja valmistame neid vahel ka ise: muretseme mitmesugused komponendid ja meisterdame neist siis midagi kokku.
Näiteks oleme kinkinud pilte, mis on pusledeks tehtud, või kruuse, kuhu oleme oma kollektiivi pildi peale pannud.
Eks hea kink peakski olema seotud ettevõtte tegevusega.
Marina Mättik, Kalev Spa hotelli müügi- ja turundusdirektor
Kinke teeme ikka parematele koostööpartneritele.
Sünnipäevade puhul peame meeles kolleege ja teeme neile ka motivatsioonikingitusi.
Koostööpartneritele kingime tavaliselt midagi eestipärast, sest enamik meie koostööpartneritest on välismaalt.
Kolleegidele kingitakse tavaliselt raha - kogutakse näiteks mingi summa kinkekaardi jaoks.
Autor: ÄP