Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ekspert: suhkrupaanika võib olla tellimustöö
Eestit tabanud suhkrupaanika võis olla mõne hulgimüüja või jaemüügiketi poolt kunstlikult tekitatud, ütles Tallinna Tehnikaülikooli tarbijakäitumise lektor Oliver Parts.
Ta rääkis ETV hommikuprogrammis "Terevisioon", et hiljutise tatraostupaanika ja praeguse suhkru massilise kokkuostu ajaline lähedus tekitab küsimusi."Siin on ju võimalik hulgimüüjatel või mõnel jaeketil väga oluliselt sellest teenida. See võib olla tõesti tellimustöö," ütles saatekülaline, lisades samas, et ta ei saa seda sajaprotsendiliselt kinnitada.
Partsi sõnul on paanika tekitamisel väga oluline roll meedial, kes on samuti kasu saamisest huvitatud. "Ta [meedia - toim.] saab sellepärast kasu, et inimesed loevad lehest, mis jälle juhtunud on, miks suhkrut ei ole ja mis probleem selle taga peitub." Parts ei välistanud, et mõni suhkru maaletooja või jaekaubanduskett on meediaväljaandele paanikakülvamise eest koguni maksnud.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.