Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome tööriie tuleb Eestist

    Eesti on endast palju võimsama Hiina ees suurim töö- ja vormirõivaste allhankeriik Soomele. Enamik materjali pärineb siiski Aasiast.

    Finnwatchi tegevdirektori Janne Sivoneni sõnul ei oska nad öelda, kui palju protsentuaalselt vormirõivaid Eestist Soome eksporditakse, kuid kinnitas, et Eesti on suurim vormiriiete eksportija. „See on huvitav, kuna suurem enamik materjali pärineb Aasiast,“ lisas ta.
    Ühtlasi pööras ülevaade tähelepanu töötingimustele Soomele allhanget tegevates  ettevõtetes. „Üks Soome ettevõte, kes toodab Eestis, teatas, et töötingimused Eestis on paranenud, kuid parendamist vajab veel tööruumide temperatuur,“ rääkis Sivonen ja  lisas, et loomulikult ei ole Eesti töötajate töötingimused kaugeltki võrreldavad Aasias tegutsevate liigkuumade tehaseruumidega.
    Tööstuste Eesti paiknemine on Sivoneni sõnul tingitud eelkõige sellest, et tööjõukulud, nende hulgas palk, on Eestis madalamad kui Soomes.
    Ülevaate kohaselt on näiteks 70 töötajaga Dimexil Eestis kaks kolmandikku töötajatest ning tehased nii Soomes kui Eestis. Image Wearil ja Standal, kes samuti kasutavad tootmiseks Eestit, omavad siin tehaseid. Topper Uniform, kes omab tehaseid nii Soomes kui Eestis, ütles ülevaates, et eelistab allhankel Hiinale Eestit.
    Dimexi Raplas tegutseva tütarettevõtte ASi Katimex müügidirektor Taivo Lõhmuse sõnul toimub Eestis peamiselt tööriiete õmblustöö, Soomes Dimexi tehases aga rõivaste väljalõikamine. „Eestis toodame eelkõige sellist raske töö rõivast ehk mitte teeninduse vormirõivast, vaid pigem riideid ehitajatele, põllumajandusse, neoonvärvides nn märguriietusi. Neid kasutatakse näiteks tee-ehituses ja ka tavalises ehituses ning laevafirmades,“ rääkis Lõhmus. Tema sõnul kannavad nende juures toodetud tööriided Soome tööohutuse sertifikaati ja on seetõttu ka tunduvalt kallimad kui Hiinas toodetud riided.
    Tavapärane tootmistsükkel materjali varumisest kohaletoimetamiseni võtab neli kuni kuus nädalat. Hiinast tööriiete toomine on Lõhmuse sõnul Soome ettevõtetele kasulik vaid sel juhul, kui vajatakse väga suurt kogust nagu näiteks konteineritäis ühesuguseid siniseid pükse. Tarneaeg saab aga olema palju pikem kui Eestist tellides, lisas ta.
    Umbes 80% Katimexi toodangust, mis kannab kontserni kaubamärki Dimex, läheb Soome. 20% müüakse Eesti turule. „Kuna meil on kontsernipõhine ettevõte, siis meie mahud on olnud stabiilsed. Aga muidugi on Soome turg aidanud meil masu üle elada,“ rääkis Lõhmus viimastest aastatest ja lisas, et kontsernita oleks ka neil ilmselt tulnud sarnaselt paljudele väga sügaval põhjas ära käia.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.