Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaupluste tihe konkurents tarbijale rõõmuks

    "Ehitusturu varisemine mõjutas negatiivselt meie kaupluste läbimüüki, kuid hiljuti alanud turu elavnemine on jõudnud ka meie kauplustesse. Müügimahtude kasv algas üldehituskaupadest," ütles kaupluste Ehituse ABC omaniku, ettevõtte Optimera Estonia ASi juhatuse liige Anton Kutser. "Kasutasime keerulist aega selleks, et muuta kaubavalikut, uuendada kaupluste sisustust, tegeleda teeninduskvaliteediga."
    "Eesti ehituskaupluste olukord on keeruline. Müügimahud kukkusid Eestis eelkõige kodutarvete-, olmetehnika- ja ehituskauplustes. Seetõttu olime sunnitud vähendama oma laovarusid ja tööjõukulusid," märkis Rautakesko ASi (kauplused K-Rauta) tegevdirektor Alo Ivask.
    Üks konkurent lisaks. Niigi rasketes konkurentsitingimustes 2010. aasta aprillis ilmus ehituskaupluste turule veel üks suurtegija - Tallinnas ehituskaubamaja avanud Saksa ettevõte. Firma juhtkond ei soostunud kommenteerima oma tulemusi Eesti turul, kuna tegutsetud on alles üks aasta. "Muidugi on meie poodide ja Bauhausi kaubamaja kliendid ühed ja samad. Pidevalt jälgime konkurentide käekäiku ning vastavalt sellele uuendasime oma kaubavalikut," kommenteeris Kutser Bauhausi tulekut kohalikule turule.
    Ehitus Service OÜ (kauplused Bauhof) tegevdirektori Jaanus Vihandi sõnul ei kujuta Bauhaus neile suurt ohtu. Suuremat konkurentsi pakuvad pigem teised üle Eesti asuvad ehituskaupluste ketid. "Viimase aastaga on ehituskaupluste turul leidnud aset suured muutused: lahkus KEY Ehituskaubamaja, asemele tuli Bauhaus, aga Bauhof (Ehitus Service OÜ) ühines Ehitusmarketiga. Tuleb märkida, et languse ajal on turule isegi parem tulla, kuna kaupluste ehitamine on siis odavam ja valik ehitustööliste turul on suurem," seletas Rautakesko ASi tegevdirektor.
    Kõik hinnakõikumised ei jõuagi tarbijani. Ehituskaupluste juhatajate sõnul oleks vale ainult hinnatõusust rääkida. "Võrreldes praegust olukorda sellega, mis oli paar aastat tagasi, võib isegi öelda, et hinnad on langenud," märkis Ivask. "Muidugi on midagi kallinenud, kuid tarbija jaoks ei ole see nii märgatav, kuna kauplustes on hulganisti üldist hinnatõusu leevendavaid sooduspakkumisi."
    Optimera Estonia ASi juhatuse liikme sõnul on tänavused hinnamuutused olnud peamiselt n-ö kosmeetilist laadi. Vastavalt sisseostuhindade muutumisele materjal kas kallineb või odavneb. "Ärge unustage, et professionaalsetele klientidele kehtib eriline soodustussüsteem, aga eratarbijate seas on laialt levinud kliendikaardid," lisas Kutser.
    "Arvestades Eesti ehitusmaterjalide turul valitsevat tihedat konkurentsi, ei tule hüppelisi hinnakõikumisi lähiajal isegi elektri, kütuse ja toorme kallinemise korral. Kuid majanduse ja nõudluse taastumise tulemusena on 3-5protsendine hinnatõus vältimatu," prognoosib Ivask.
    Tänavu kallines märgatavalt puit ning see mõjutas ka teiste toormehinnast sõltuvate materjalide maksumust. Kallinesid keemiakaubad ja paljud muud ehitus- ja viimistlusmaterjalid, rääkimata metalli kallinemisest maailmaturul. "Hinnad kõiguvad, kuid kõik need kõikumised ei jõuagi ostjani," rahustab Ivask.
    Kutser aga lisab, et turule ilmuvad üha efektiivsemad ja kasutajasõbralikumad tooted, tasakaalustades sellega hinnamuutusi.
    Viimasel ajal on ehitusmaterjalide turule ilmunud palju uusi tooteid. "Turule on tulnud hulk energia- ja keskkonnasäästlikke materjale, olulist rõhku pannakse eluruumide sisekliima parandamisele," märkis Anton Kutser Optimera Estonia ASist. "Muutunud on ka tavalised elektrikaubad, tööriistad, soojustusmaterjalid ja nende kasutustehnoloogiad."
    Rautakesko ASi tegevdirektori Alo Ivaski sõnul pööravad nii tarbijad kui ka tootjad aina rohkem tähelepanu energia- ja keskkonnasäästlikkusele. "Üldiselt aga suurt tarbimiskasvu näha ei ole. Läbimüük suureneb ainult ekstreemsete ilmatingimuste korral. Näiteks, talvel osteti palju labidaid, radiaatoreid, lumekaitsevahendeid. Suvel suureneb kliimaseadmete ja ventilaatorite müük," ütles Ivask.
    "Praegu on populaarsed aiatarbed. Viimaste aastatega on ehitusmaterjalide turule ilmunud palju uusi tooteid. Näiteks pakume oma kauplustes optimaalse hinna- ja kvaliteedisuhtega kinnitusvahendit Clint ning kvaliteetseid Saksa tööriistu Black and Decker. Nimekiri on pikk," märkis Ehitus Service OÜ tegevdirektor Jaanus Vihand.
    Ehitusmaterjalide turu tuleviku kohta ütles Ivask, et positiivse tausta ehituskauplustele loob Eesti Konjunktuuriinstituudi ehitusbaromeeter, mis jõudis pärast ligi nelja aastat aprillis plussi. See annab ka kauplustele juurde kindlust seoses möödunud aasta teisel poolaastal alanud ehitussektori kasvuga.
    Ent kõrge töötuse tase ei luba loota suurt tarbimise kasvu. "Samas Eesti elanikud on alati hoolitsenud oma kodu eest," teeb kokkuvõtte Ivask.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.