Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moody’s: mis tagajärjed oleks Kreeka võla restruktureerimisel?

    Ajaleht Wall Street Journal püüab dešifreerida reitinguagentuuri Moody’s eile väljastatud hinnangut selle kohta, millised võiksid olla Kreeka võlgade restruktureerimise tagajärjed.

    Ajaleht loeb Moody’se teatest välja järgmist:
    Kui Kreeka oma võlad restruktureerib, ei jää selle sammu mõjud vaid Ateenasse. Kinnitage rihmad. Uudissõnad ei aita – ka „reprofileerimise“ vms loeb Moody’s võlakohustuste täitmata jätmiseks. Ja see on halb.
    Isegi Saksa täpsusega korraldatud ja kontrollitud restruktureerimise korral toob see turgudele tõenäoliselt kaose. Loomulikult kannatab Kreeka, selles pole kahtlust. Kuid mitte Kreeka üksi – „ka teised raskustes euroala riigid“ – ehk siis Iirimaa ja Portugal. Kreeka pangad, mille bilansis on palju Kreeka riigi võlakirju, on selgelt löögi all. Kuid Moody’se sõnul tuleb ka muu Euroopa usaldusväärsus ümber hinnata. Nende hämarate sõnade taga peitub Euroopa pangandussüsteemi tihe läbipõimumine Euroopa riikide maksevõime probleemidega. Pole ime, et Euroopa Keskpank ja Euroopa Liit nii hirmul on, nendib WSJ.
    Kaose eest hoiatamise järel märgib Moody’s, et Kreeka reitingu langetamine veel vähem väärtuslikuks „rämpsuks“, võib aidata Kreeka uuesti järjele. Ent seda juhul, kui restruktureerimisel kärbitakse järsult ka laenu põhisummat. Ühesõnaga – restruktureerimine ei saa olla „pehme“ ega kosmeetiline ja segadus tuleb ikkagi suur.
    Kreeka pankadel on palju Kreeka valitsuse võlakirju – nii võib võla restruktureerimine tähendada pankadele pankrotti, kui neid ei rekapitaliseerita või kui Euroopa Keskpank oma likviidsusabi lõpetab. Kõik see lööb Kreeka eest kapitaliturgude ukse pikaks ajaks kinni, mis tähendab, et pikka aega jääb Kreeka sõltuma IMFi ja ELi abirahadest.
    Moody’s hoiatab, et Kreeka võla restruktureerimise järel võivad alaneda ka Portugali ja Iirimaa reitingud. Ütlemata jääb, mis saab Hispaaniast, Itaaliast ja Belgiast, mis on samuti ohus, kuid mitte samas kategoorias Iirimaa, Kreeka ja Portugaliga.
    Moody’s nendib, et Kreekale abipaketi andmisest aasta tagasi on maksejõuetuse risk kasvanud, kuna 1)majanduskasv on olnud oodatust aeglasem, 2) võla vähendamine on kulgenud arvatust aeglasemalt 3) ägenevad protestid ja poliitilised pinged säästukava vastu, 4) umbusk turul on süvenenud ja juurdepääs kapitaliturgudele on muutunud järjest raskemaks ning 5) Kreeka abistajate seas valitseb kakofoonia arvamuste osas, mida edasi teha.
    On selge, et 2010. aastal abipakett pole tulemust andnud. Punktides 1,2,3 ja 4 toodu liigub jätkuvalt vales suunas. Ja mis puudutab 5. punkti, siis on ilmne, et Euroopal on raske üksmeelele jõuda. Endiselt valitseb suur ebakindlus ja määramatus, nendib WSJ.
    Üks on aga selge, et lõhki laenanud riikide probleeme uued laenud üksi ei lahenda. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.