Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fännide kogumisest samm edasi
"Elisa on proovinud sotsiaalmeedia strateegiata ja strateegiaga. Loomulikult viimane töötas paremini," rääkis Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski eilsel Best Marketingi korraldatud Eesti internetiturunduse aastakongressil Best Internet.
Sportlandil jälle ei ole sotsiaalmeedias tegutsemiseks spetsiaalset plaani. Samas ei alahinda nad sotsiaalmeedia mõju kliendile. "Kui kümme aastat tagasi oli ühissaun see koht, kus naised rääkisid, kus on paremad tooted, siis praegu on selleks Facebook. Kui vaatan jalgpalli ja panen Facebooki, et Eesti lõi ühe värava, ja sellele tuleb 1000 like'i siis see ongi meie strateegia," rääkis Sportlandi turundusjuht Jaan Naaber. Sportlandile on Facebook reklaamikanal ja täidab ka blogi eesmärki.
Veho Eesti alles kogub turundusjuht Karin Eegi sõnul Facebookis nn kriitilist fännimassi, et oleks inimesi, kellega suhelda.
Raiski sõnul on auhinnamäng hea viis fännide arvu kasvatamiseks. "Kui sa aga sisu ei tooda ja kampaaniaid ei tee, lähevad sinu fännid ära. Ka meie olime alguses passiivsed ja need fännid, kes tulidki, läksid ära," rääkis ta.
Nüüd on Elisal Facebookis eraldi klienditeenindus.
Rohkem rõhku dialoogile. Sotsiaalturundust pakkuva ettevõtte GOAL asutaja Marko Saue usub, et järgmisel aastal ei tegeleta nii palju fännibaasi kasvatamisega, vaid suhtlemise ja dialoogi pidamisega ning kvaliteedi pakkumisega. "Ettevõtted prognoosivad, et nende fännide arv kasvab tuleval aastal, ja nad võrdlevad end konkurentidega fänniarvu alusel," lisas ta.
Suurbritannia internetiturundaja Matt Parele sõnul on tegelikult olulised hoopis tuumikfännid. "Ja neid on väga palju vähem kui lihtsalt fänne," lisas ta. "Nemad on need, kes hakkavad sinu nimel tööle, jagavad infot, räägivad, mis neile sinu juures meeldib."
Konverentsi jaoks küsitletud 11 firmast seitse pöörab sotsiaalmeediale tuleval aastal rohkem tähelepanu, neli jätkab nii nagu sel aastal.