• OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,54%8 854,18
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,03
  • OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,54%8 854,18
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,03
  • 27.11.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Digitaalselt tark tarbija võidab

Meedia- ja meelelahutussektoris kestnud madalseis on pöördunud tõusule. PwC hinnangul kasvab maailma selle tööstuse kogukäive vahemikus 2011-2015 igal aastal keskmiselt 5,7%, ulatudes aastal 2015 1900 miljardi dollarini. Võrreldes masu algusega on kasvuootus oluliselt optimistlikum nii majanduskasvu kui ka digitaal-platvormidele ülemineku tõttu.
Euroopas kasvavad kõige kiiremini internetireklaam ja -ühendused. 2012. aastal võtab internet ajalehtedelt üle suuruselt teise reklaamikanali koha, jäädes alla veel vaid televisioonile. Meedia- ja meelelahutussektori suuremaid väljakutseid on luua nõudlikule tarbijale lahendusi, mis edastavad universaalset sisu üle mitme platvormi (näiteks teleklipp või e-ajaleht, mis "töötab" nii arvutis, iPad'is kui ka mobiiltelefonides) ning sellega ka reaalselt raha teenida. PwC hinnangul peab eduks digitaalmaailmas suutma vastata kolmele väljakutsele:
Digitaalsus: ülikiire ning pidevalt kiirenev digitaliseerimine nii sisu, äriprotsesside kui ka tootearenduse osas. Sotsiaalmeedia, mobiilsus ning app'ide plahvatuslik kasv on juba põhjapanevalt mõjutanud näiteks reklaami ja turundust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nõudlus: tarbijad pidevalt ühenduses, võimelised mõjutama suuri kogukondi ning võtma suuremat rolli uute toodete ja teenuste loomises.
Andmed: digitaliseeritud sisu, veebiühenduse ning sotsiaalmeedia järsk kasv annab ettevõtetele enneolematu võimaluse detailsete ning kontekstiga andmete kaevandamiseks ning analüüsimiseks, ühendamaks tarbijaid, sisu, brände ning innovatsiooni.
Kuidas tarbijalt raha kätte saada? Võtmeküsimusteks on niisiis pakutava lahenduse vorm ja kvaliteet ning selle eest tasumise mugavus. PwC uuringu järgi on mugavus, kasutuskogemus ning kvaliteet tarbija jaoks pigem eeltingimus. Valikut mõjutavad näiteks võimalus osaleda sisu tootmises ning saada "tavatarbija" ees tasulisi eeliseid.
Sarnaselt sisutootjate loovuse arengule tulude kasvatamiseks on innovatsioon vältimatu ka reklaamiagentuurides. Nende ülesanne on klientide uuenenud vajaduste täitmine digiteenuste ning platvormide abil, ka sotsiaalvõrgustikes.
Kulude kokkuhoiu ajastul on järjest olulisem investeerida selgelt mõõdetava tulususega, samal ajal olles ise klientidega otsekontaktis rohkem kui kunagi varem. Uued tasustamismudelid võivad tähendada ka reklaamiandjatega riskide ja hüvede jagamist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele