• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ristmiku ehitushange annab Gate Tallinnale lootust

    Graafikust maha jäänud Trigon Capitali kaubanduskeskuse Gate Tallinna avamine sai uue lootuse, kuna lõpuks kuulutati välja Topi ristmiku ehitushange.

    Eelmise aasta suvel rääkis Trigon Capitali suuromanik Joakim Helenius, et Baltimaade suurima kaubanduskeskuse Gate Tallinna esimene osa valmib 2012. aasta kevadel. “Järgmise aasta kevadel kaubamaja esimene osa valmis ei saa. See, et me pole graafikus, on peamiselt mõjutatud ristmiku ehituse venimisest,” põhjendas Trigon Capitali kinnisvarainvesteeringute osakonna juhataja Martin Rekor.
    Rekor rääkis, et objektiivsetel põhjustel on nii Trigon Capitali kui ka maanteeameti tegevused natuke rohkem aega võtnud kui planeeritud. “Kuid praegu saame rääkida sellest, et ristmiku ehitus saab ilmselt alguse kevadel ning siis saame ka meie edasi minna. Nii kiires graafikus, kui esialgu prognoositi, me kahjuks liikuda ei jõudnud.”
    Panus ristmiku ehitusse. Rekord selgitas, et Trigoni kohustus oli lõpule viia ristmiku projekteerimine, mis lõpetati sel kevadel, ning osaleda ka ristmiku ühe osa ehituse rahastamisel. Trigon Capitali rahaline osa Topi eritasandilise ristmiku ehituse hankes on umbes miljon eurot. Praeguseks on maanteeamet jõudnud lõpule maade võõrandamistega. Topi sõlme ehituse eelhange avalikustati septembri lõpus ja lõplik hange pandi välja nädal-kaks tagasi. Kui ehituspakkumised laekuvad järgmise aasta alguses ja hinnad vastavad eelarvele, siis saab Topi liiklussõlme ehitamisega edasi minna. “Meie saame oma ehitusplaaniga ja oma arendustega sellest lähtuda,” lisas ta.
    “Uus ristmik peaks valmima 2013. aasta suveks. Meie oleme oma esimese võimaliku avamise selle järgi planeerinud 2013. aasta sügiseks. Kuid see sõltub ka rentnike huvist ja sellest, kas tee valmis saab. Tähtaeg 2013 sügis on kindlam, kuna tee ehitamine on riigieelarves sees, projekteerimine on valmis, maad on omandatud – see süvendab veendumust,” lausus Rekor.
    “Oleme projekti eelarve finantsprognoosidega seal, kus me varem olime, meil mingisuguseid auke ei ole. Meil on väga tugev kapitaliseeritus, samuti projekti ettevõttel Chester Universal OÜ-l. Rahalisi probleeme seal praegu pole,” ütles ta.
    Soome investorid. “Meil on väga tugev Soome investorite taust, kes on selle projekti omanikud. Projektil on kokku üheksa investorit ja Trigon on üks neist. Investoritel ei ole kõigil võrdne osalus, aga projekti kontrollib Trigon Capital koos meie nõukogu liikmetega,” märkis Rekor.
    Tema sõnul sõltub projekti eelarve sellest, mida ehitada, kuid kogumaht on suurusjärgus 200 000 ruutmeetrit. “Ilmselt see kusagile 200 miljoni euro juurde jõuab. See summa investeeritakse etapiliselt ning kogu arendus võib aega võtta 5–10 aastat. Võib-olla veel rohkemgi, seda on praegu veel raske prognoosida,” nentis Rekor.
     
    Mis on mis
    Gate Tallinn
    kinnisvaraarendus Tallinna piiril, Via Baltica ja planeeritava Tallinna ringtee ristmikul.projekti kogumaht hõlmab ligikaudu 240 900 ruutmeetrit, millest enamikule luuakse Baltimaade suurim jaemüügile keskenduv kaubanduskeskus suureformaadilistele jaemüügikontseptsioonidele.Ülejäänud pind võetakse kasutusele lao-, logistika- ja äriruumidena.Keskuse avamine on planeeritud 2013. aasta sügiseks.
     
    Kommentaar
    Aega kulus eeldatust kauem
    maanteeametRistmiku ehitamise eelduseks on tulevase ristmiku aluste maade omandamine ja tehnilise projekti olemasolu. Eeldatust kauem kulus aega maade omandamisele ja ka tehnilise projekti koostamiseks, mille tellija oli Trigon Capital. Ehitusfirma huvi on hanke vastu tavapärane. Hanke eelarve on 9,6 mln eurot ilma käibemaksuta. Objekti ehitusaeg on 15 kuud. Kui lisame siia talvekuud, mil paljusid töid teha ei saa, siis saamegi aja, mis tuleks liita lepingu sõlmimise kuupäevale. Kui mingeid tagasilööke ei tule, on lepinguni võimalik jõuda eeloleval kevadel ning sel juhul oleks valmimisaeg 2013. aasta lõpp.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Miks kulus Enefiti IPO peale 8 miljonit eurot?
Enefit Greeni börsile tulemine läks maksma ligi 8 miljonit eurot, mis on võrreldav Tallinna Sadama 2018. aasta IPOga, millele kulutati rohkem kui 7 miljonit eurot.
Enefit Greeni börsile tulemine läks maksma ligi 8 miljonit eurot, mis on võrreldav Tallinna Sadama 2018. aasta IPOga, millele kulutati rohkem kui 7 miljonit eurot.
Bolti ja Pipedrive'i loojad investeerisid Eesti idusse, kes võistleb Amazoni ja Google'iga
Eesti idufirma Storadera on välja arendanud tehnoloogia, millega suudetakse pakkuda äriklientidele pilveruumi ligi 5 korda soodsamalt, kui seda teeb Amazon, Google ja Microsoft.
Eesti idufirma Storadera on välja arendanud tehnoloogia, millega suudetakse pakkuda äriklientidele pilveruumi ligi 5 korda soodsamalt, kui seda teeb Amazon, Google ja Microsoft.
Eesti Energia kavalus: vaidlustes sipleva Tootsi tuulepargi sisse kasvab uus tuulepark
Eesti Energia leidis viisi, kuidas Enefit Green saab ühe osaga senisest Tootsi tuulepargist osaleda taastuvenergia toetuse vähempakkumistel nii, et käib samal ajal kohut tuulepargi teisele osale suurema toetuse väljanõudmiseks.
Eesti Energia leidis viisi, kuidas Enefit Green saab ühe osaga senisest Tootsi tuulepargist osaleda taastuvenergia toetuse vähempakkumistel nii, et käib samal ajal kohut tuulepargi teisele osale suurema toetuse väljanõudmiseks.