Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pangaliidu vastulause: täpsustame reklaamide head tava
„Pangad juhinduvad oma teenuste reklaamimisel nii reklaamiseadusest kui ka tarbijakaitseameti finantsteenuste reklaami juhendist, mille ettevalmistamisel pangaliit ka ise aktiivselt osales. Seaduse tasemel ei ole võimalik ega ka mõistlik siiski kõiki nüansse reglementeerida, üheks võimaluseks seaduses toodu täpsustamiseks on ka teatud printsiipide kokkuleppimine iseregulatsiooni korras,” kommenteeris Talihärm.
Tema sõnul on teema läbi aegade olnud ja on ka praegu pangaliidu jaoks oluline, mida näitab seegi, et reklaami puudutavad üldpõhimõtted kajastuvad ka pangaliidu „Heas pangandustavas“. „Hea tava kohaselt järgivad pangad üldtunnustatud turunduspõhimõtteid ning annavad reklaamides ausa ja tõese pildi oma tegevustest ning teenustest. Samuti ei kasuta pangad reklaamides tegelikkusele mittevastavat informatsiooni,” selgitas Talihärm.
Tema kinnitusel on reklaamiga seonduvat üksikjuhtumite tasandil korduvalt arutatud ka pangaliidu juhatuses ning lõppenud aasta detsembri alguses otsustas juhatus, et teema vajab suuremat tähelepanu ka üldisemas plaanis. „Lepiti kokku, et alanud aasta esimeste kuude jooksul arutatakse ettepanekuid hea pangandustava täpsustamiseks, tagamaks, et pankade poolt tarbijatele suunatud laenutoodete reklaamid on vastutustundlikud, tasakaalustatud ega kutsuks tarbijaid üles vastutustundetute finantsotsuste tegemisele,” ütles Talihärm.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.