• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 01.03.12, 14:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aivo Pärn: meedia teeb kangelasi ja kustutab ära ka

Muidugi kujundab või veel õigem on öelda, et meedia õhutab kaasa ettevõtjate ja poliitikute maine kujundamisele, ütles Tartu ettevõtja Aivo Pärn.
Pärna hinnangul pingutab meedia sageli õhutamisega üle. „Kui rull (inimese või ettevõtte mainekuvand ajakirjanduses – toim) hakkab veerema kuhugi poole, ükskõik kas positiivsuse või negatiivsuse poole, siis sinnapoole ta ka läheb ja seda ei peata enam miski,“ lausus Pärn. „Ajakirjanik teeb oma tööd ja teinekord teeb ta võib-olla ka tahtmatult inimesele liiga või suisa karuteene. Ajakirjanik nopib välja selle, mis müüb, ja inimesed loevad sageli vaid pealkirja, mis on kõmuline.“
Pärna sõnul on meedia suurim viga see, et meedia kipub ise kohut mõistma. Ühe näitena toob ta Andrus Veerpalu dopingujuhtumi. „Veerpalu oli ajakirjanduse poolt süüdi mõistetud juba enne, kui B-proov avati, ja tegelikult pole vaidlus praegugi veel lõppenud,“ rääkis Pärn. „Ise tegime endale kangelase ja ise kustutame ära ka.“
Pärn heitis ajakirjandusele ette, et liiga sageli on lugeda artikleid, kus pole mõlemat poolt ära kuulatud. „Demokraatliku ajakirjanduse tava on see, et sa kuulad mõlemad pooled ära ja paned kirja mõlema poole kommentaari,“ sõnas ta. „Üheks probleemiks, miks ei kuulata ära, on see, et ajakirjanik ei saa allikat kiiresti kätte. Aga teinekord seda ka kuritarvitatakse – ei tahagi nagu väga kätte saada. Või kui inimene ei saa ajakirjanikuga kohe rääkida, siis öeldakse, et näe, ta ei suhtle meediaga.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Äripäev küsis täna, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet? Päevaküsimuse ajendiks on see, et mitmed tuntud ettevõtjad on niimoodi väitnud. Viimati tegi seda Merko suuromanik Toomas Annus, kes eile Harju maakohtus kõnet pidas ütles, et ajakirjandus on hävitanud tema ja ta firma maine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele