• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja: Hiina tasub veel enam-vähem ära

    Optikainstrumente ja fotoseadmeid tootva ettevõtte LCDVF OÜ omaniku ja juhi Tõnis Liivamäe sõnul kallineb Hiina turg jooksusammul.

    “Tulin eile õhtul just Hiinast. Ma võin öelda, et see (hinnatõus – toim.) on juba juhtunud või tõenäoliselt juhtub lähemal ajal. Me oleme kolm aastat teinud Hiinaga koostööd ja selle ajaga on hinnad juba vähemalt poole kallimaks läinud. Küsisin kohalike esindajate käest, et millest see hinnatõus oleneb. Nemad ütlevad, et see on tingitud dollari ja nende kohaliku raha omavahelisest kursist. Aga seda hetkel vist tehislikult ka kontrollitakse,” märkis Liivamägi, kuid lisas, et hinnatõus ei tundu esialgu pidurduvat. “Tundub, et turg kallineb veel ja veel!”
    Liivamäe ettevõte toodab ühte torbikut, mille nimi on LCDVF (LCD ViewFinder). “Seda on vaja selleks, et kui peegelkaameraga filmid, näed ainult kaamera taga olevat ekraani,” märkis Liivamägi, kes laseb seda toota hetkel Hiinas.
    “Hiinas käies veendusin nüüd ise ka selles, et see, mida meie üldiselt peame kvaliteediks, on nende jaoks käsiteldamatu. Kui nad loodavat tõesti, et hakkavad kogu maailmale kõiki asju tegema, et kõik viivad oma tootmise sinna, siis see ei lähe kindlasti läbi kuni Euroopa ei lase kvaliteedi tunnetuslikku vormi alla, senikaua  seda ei juhtu,” märkis Liivamägi, kes enda sõnul laseks hea meelega kõik asjad toota Eestis, aga sel on jällegi omad probleemid.
    “Probleemid on selle vaese ärimehega, kes ei saa aru, kui kui palju raha peaks küsima. Miks peaks üks Eesti ettevõtja maksma teisele ettevõtjale liiga palju? Ilmselt on mõtekas lähiajal Saksamaal või Hollandis tootma hakata, kui Hiina veel kallineb,” lausus ettevõtja.
    “Sellest on kohutavalt kahju, et Eestis pole tööstust, kust saaks asju tellida normaalse raha eest, konkurentsivõimelise raha eest. Hollandi kolleegid lasevad meil ilusti Hollandis tooted toota, nende arvates pole Hiinas eriti tasuv teha enam. Meie veel teeme. Enamvähem tasub veel ära,” seletas Liivamägi.
    Korea võib olla uus tõusev turg
    Kui Hiina turg jätkab kallinemist, siis tuleb Liivamäe sõnul leida alternatiiv. Kuid mis see oleks, on tema sõnul esialgu veel lahtine. “Venemaad ei saa uskuda, sest vene inimene pole eriti hea töötaja. Kui vaadata tervet maad ja kultuuri, siis Hiina inimesed on usinad töömesilased. Aga Koreal läheb praegu hästi ja Korea majandus õitseb, kuid teistmoodi kui Hiinal. Ma ise pole nendega asju ajanud, aga Jaapani suurärimehed on kurvad, et Jaapan on konkurentsivõimetuks muutunud, aga kõrval on Korea, kel läheb väga hästi,” märkis Liivamägi ja avaldas lootust, et äkki kunagi tuleb tööstus siiski ka Eestisse tagasi.
    “Võibolla tuleb kunagi, aga selleks läheb aega, et tekiksid ärimehed, kes teeksid seda mõistliku raha eest,” märkis ettevõtja.
    Tema sõnul võib tulevikus olla perspektiivikas ka hoopis Euroopa kvaliteetset toodangut Hiina müüa, sest võibolla tekivad seal varsti inimesed, kes asuvad kvaliteeti väärtustama. “Sealsed noored tunnevad juba muret ka selle üle, et Hiinas tehakse vaid koopiaid,” lisas Liivamägi.
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.