Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tero Taskila häbiväärne hukkamine
Isegi kui Tero Taskila ei saanud Estonian Airi juhina tõesti hakkama, on tema tanki lükkamine lennufirma hädades süüdistatuna põhjendamatu.
Lennufirma pühkis enne uue juhi esitlemist temast käed puhtaks, Taskila oli sündmuste kulmineerudes juba lennufirmast lahkunud, temalt kommentaare saada ei õnnestunud. Ent just seda oleks vaja olnud. Vaja olnuks selgitusi: milliseid eesmärke Taskila täitis, millega toime ei tulnud; millest tuleneb veendumus, et senine juht ei suuda uut suunda ellu viia, kuidas tagatakse eesmärkide täitmine uue juhiga jne.
Praegu on Estonian Airi kahjumi ees vastutavaks patuoinaks tembeldatud Taskila, kuigi otsuseid lennufirmas ei langetanud üksi tema, vaid juhatus nõukogu heakskiidul. Samuti polnud paljud lennufirma probleemid vaid temast, vaid eelmiste juhtide otsustest tingitud – lennukite hanked, kütuselepingud.
Tundub, et Taskilast lahtisaamisega läks kiireks. Lennufirmalt ajakirjandusele saadetud uue juhi CV oli inglise keeles, tema foto pildifaili asemel esitlusprogrammis. Taskila suletus ja hüvitisest mitteloobumine viitab solvumisele. Kas enne teede lahknemist mindi inetult raginasse?
Loodetavasti saab peaminister uue juhi palgast aru ega pea tema tööd seetõttu avalikult õõnestama, majandusminister ei distantseeri end juhile hinnangut andes vastutust nõukogule lükates ning eestlastel on olulisem lennufirma tulevik, mitte ei takerduta taas väiklaselt palganumbrisse.