• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 10.12.12, 23:00

Müügi kasv lubab kahjumit vähendada

Elavnemine ehitusturul on turgutanud kõikide suuremate ehitusmaterjalide müüjate müügitulu ja annab neile lootust, et tänavu õnnestub eelmiste aastatega kogunenud kahjuminumbrit oluliselt vähendada.
Ehituse ABC kaubamärgi all tegutseva ASi Optimera Estonia müügidirektori Sven Vesiku kinnitusel on käive ja kasum võrreldes eelmise aastaga kasvanud nii äri- kui ka jaeklientide puhul. “Ärikliente iseloomustab riiklike tellimuste väga suur osakaal. Sellest tulenevalt küsivad ehitajad ehitusmaterjalide ostmisel pikemaid maksetähtaegu, samas maksekäitumine ei ole halvenenud,” ütles Vesik. “Jaeklienti iseloomustab orienteeritus renoveerimisele ja energiasäästule,” lisas ta.
Tartus registreeritud ASi Decora juhataja Eike Tubli-Müüri andmeil on neil käive tänavu kasvanud umbes viiendiku võrra. “Eelmise aastaga võrreldes on olukord meie jaoks muutunud natuke stabiilsemaks,” lausus ta. “Oleme turuosa kasvatanud eelkõige tänu sellele, et avasime eelmisel aastal uued kauplused Põltsamaal ja Jõgeval,” märkis ta.
Samas leidis Tubli-Müür, et ehitusturg Eestis on jätkuvalt ebastabiilne ja seetõttu on ehitusmaterjalide müüjate seas tunda kerget rapsimist võitluses turuosa pärast. “Kui keegi konkurentidest väidab, et on praegu olukorraga rahul ja et neil läheb väga hästi, siis pigem on tegemist väikese liialdusega,” lisas ta.
Bauhof puges eramajaomanike ning suvitajate külje alla. Kaupluste arvu ja käibe poolest Eesti suurima ehitusmaterjalide müüja ASi Bauhof Group turundusdirektor Britte Maidra peab tänavust aastat siiski väga heaks.
“Juba seetõttu, et avasime sellel aastal kaks uut ja laiendatud kaubavalikuga Bauhofi kauplust – märtsis Laagris ja novembris Keilas,” märkis ta. “Mõlemad kauplused on meie jaoks väga olulistes piirkondades, kuna Bauhofi Aiaparadiis pakub aiahooajal laia valikut just eramajade ja suvekodude omanikele. Ehkki inimesed oma tarbimisharjumustes on võrreldes buumiajaga tagasihoidlikumad, on kodu ja selle heakord neile siiski oluline ja taas ollakse valmis sellesse investeerima. Tõsi, tarbijad on muutunud teadlikumaks ning kvaliteet on neile sageli olulisem kui väga madal hind.”
Maidra hinnangul on konkurents ehitusmaterjalide müüjate vahel jätkuvalt tihe. “Turg on piiratud ja väike ning selle kinnituseks on värske uudis, et Rautakesko sulges oma kaupluse Tallinnas Lasnamäel,” lisas ta.
Väiksemad kauplused on oma aja ära elanud ja suletakse. K-Rauta kaubamärgi all tegutsev AS Rautakesko sulges selle nädala esmaspäeval oma vanima ja pinnalt väikseima kaupluse Lasnamäel. “Tegime seda selleks, et olla efektiivsemad,” põhjendas Rautakesko tegevjuht Alo Ivask. “Kaubandusketi loogika on ikka selles, et tõhus on juhtida kauplusi, mis on suuruselt ja sortimendilt sarnased – nii nagu meil Tallinnas on kauplused Tondil ja Haaberstis. Lasnamäe kauplus oli auga oma aja lihtsalt ära elanud,” selgitas ta.
Ivaski hinnangul on see aasta olnud neile parem kui eelmine ning firma on suutnud kasvatada käivet ja vähendada kahjumit. “Praegu kasutada olevate andmete põhjal võib ka öelda, et oleme suutnud sellel aastal oma turuosa kasvatada,” rääkis ta. “Aga eks positsioone püüavad kõik parandada – vaadake kas või seda, kui palju tehakse sel aastal meie sektoris reklaami,” lisas Ivask.
Ehitusmaterjalide müügiketid ei kavatse eeloleval aastal laieneda, kuid mitu neist ei välista seda võib-olla kaugemas tulevikus. “Täpsemaid plaane tulevaste kauplustega seoses praegu veel ei avalikusta, kuid lähema kolme aasta investeeringute maht Eestis on ligi seitse miljonit eurot,” rääkis Maidra Bauhofi tulevikuplaanidest.
Tootjad ootavad ekspordi kasvu
Ehitusmaterjalide jaemüüjate kõrval on küllaltki optimistlikud ka kohalikud tootjad. Sügisel toimunud Äripäeva ja Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu konverentsil “Ehitusmaterjalide tootjate äriplaan 2013” ütlesid tootjad, et ootavad järgmisel aastal väikest müügikasvu – aga seda peamiselt välisturgudel. “Oma äriplaani tehes me koduturule nii väga ei looda ja kasvu üritame saavutada väljaspool riigipiiri,” märkis näiteks ASi Lasita Aken juhatuse esimees Egon Mats. Kunda Nordic Tsemendi juhi Meelis Einsteini sõnul on suurte kasvude lootja parandamatu optimist ning juba see on hea, kui turg püsib stabiilne.
 
 
Kommentaar
Tarbijad on ostuhimulisemad
Alo Ivask, ASi Rautakesko tegevjuhtTänavuse aasta üks märksõna on tarbimise korralik kasv aasta alguses, mis nüüd, aasta lõpupoole, on taandunud jällegi enam-vähem eelmise aasta tasemele. See tähendab, et kasv või mõnel kuul ka kahanemine on jäänud viimastel kuudel paari protsendi piiresse. Teine märksõna võiks olla klientide teadlikkuse kasv. Kriisiaastad on meile kõigile õpetanud oskust hinnata seda, millist väärtust oma raha eest saab. Ehk kas saab sama raha eest või natuke enam makstes veel vajalikke lisateenuseid, mis aitavad  lõppkokkuvõttes säästa niiaega kui ka raha. Meie oleme suutelised pakkuma praktiliselt kõigile toodetele ka paigaldus- ja sisekujundusteenuseid. Kolmandana tooksin välja selle, et energiasääst on muutunud kliendi jaoks üheks põhiliseks kriteeriumiks igapäevaste ostuotsuste tegemisel.
Kõik turuosalised teevad ponnistusi
Ivar Pikk, ASi Espak kaubandusdirektorMeie sektoris suuri muudatusi toimunud ei ole. On täiesti vale arvata, et keegi hirmsasti võidab või kaotab turuosa. Konkurents on endiselt kõva. Ma suhtun lugupidamisega konkurentide ponnistustesse ja arvan, et oleme üksteisele väärilised vastased.Espak on Eesti vanim ehitusmaterjalide müügifirma – saame veebruaris 22aastaseks – ja eks vanemad ongi konservatiivsemad ja hindavad mõõdukat edasiliikumist. Espaki müügitulemused on tänavu paremad, meie käive on tänavu mõõdukalt kasvanud. Ma ei usu, et lähitulevikus meie sektor ekspansiivselt suureneb, pigem ootab meid ees mõõduka kasvu aeg.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele