• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügi kasv lubab kahjumit vähendada

    Elavnemine ehitusturul on turgutanud kõikide suuremate ehitusmaterjalide müüjate müügitulu ja annab neile lootust, et tänavu õnnestub eelmiste aastatega kogunenud kahjuminumbrit oluliselt vähendada.

    Ehituse ABC kaubamärgi all tegutseva ASi Optimera Estonia müügidirektori Sven Vesiku kinnitusel on käive ja kasum võrreldes eelmise aastaga kasvanud nii äri- kui ka jaeklientide puhul. “Ärikliente iseloomustab riiklike tellimuste väga suur osakaal. Sellest tulenevalt küsivad ehitajad ehitusmaterjalide ostmisel pikemaid maksetähtaegu, samas maksekäitumine ei ole halvenenud,” ütles Vesik. “Jaeklienti iseloomustab orienteeritus renoveerimisele ja energiasäästule,” lisas ta.
    Tartus registreeritud ASi Decora juhataja Eike Tubli-Müüri andmeil on neil käive tänavu kasvanud umbes viiendiku võrra. “Eelmise aastaga võrreldes on olukord meie jaoks muutunud natuke stabiilsemaks,” lausus ta. “Oleme turuosa kasvatanud eelkõige tänu sellele, et avasime eelmisel aastal uued kauplused Põltsamaal ja Jõgeval,” märkis ta.
    Samas leidis Tubli-Müür, et ehitusturg Eestis on jätkuvalt ebastabiilne ja seetõttu on ehitusmaterjalide müüjate seas tunda kerget rapsimist võitluses turuosa pärast. “Kui keegi konkurentidest väidab, et on praegu olukorraga rahul ja et neil läheb väga hästi, siis pigem on tegemist väikese liialdusega,” lisas ta.
    Bauhof puges eramajaomanike ning suvitajate külje alla. Kaupluste arvu ja käibe poolest Eesti suurima ehitusmaterjalide müüja ASi Bauhof Group turundusdirektor Britte Maidra peab tänavust aastat siiski väga heaks.
    “Juba seetõttu, et avasime sellel aastal kaks uut ja laiendatud kaubavalikuga Bauhofi kauplust – märtsis Laagris ja novembris Keilas,” märkis ta. “Mõlemad kauplused on meie jaoks väga olulistes piirkondades, kuna Bauhofi Aiaparadiis pakub aiahooajal laia valikut just eramajade ja suvekodude omanikele. Ehkki inimesed oma tarbimisharjumustes on võrreldes buumiajaga tagasihoidlikumad, on kodu ja selle heakord neile siiski oluline ja taas ollakse valmis sellesse investeerima. Tõsi, tarbijad on muutunud teadlikumaks ning kvaliteet on neile sageli olulisem kui väga madal hind.”
    Maidra hinnangul on konkurents ehitusmaterjalide müüjate vahel jätkuvalt tihe. “Turg on piiratud ja väike ning selle kinnituseks on värske uudis, et Rautakesko sulges oma kaupluse Tallinnas Lasnamäel,” lisas ta.
    Väiksemad kauplused on oma aja ära elanud ja suletakse. K-Rauta kaubamärgi all tegutsev AS Rautakesko sulges selle nädala esmaspäeval oma vanima ja pinnalt väikseima kaupluse Lasnamäel. “Tegime seda selleks, et olla efektiivsemad,” põhjendas Rautakesko tegevjuht Alo Ivask. “Kaubandusketi loogika on ikka selles, et tõhus on juhtida kauplusi, mis on suuruselt ja sortimendilt sarnased – nii nagu meil Tallinnas on kauplused Tondil ja Haaberstis. Lasnamäe kauplus oli auga oma aja lihtsalt ära elanud,” selgitas ta.
    Ivaski hinnangul on see aasta olnud neile parem kui eelmine ning firma on suutnud kasvatada käivet ja vähendada kahjumit. “Praegu kasutada olevate andmete põhjal võib ka öelda, et oleme suutnud sellel aastal oma turuosa kasvatada,” rääkis ta. “Aga eks positsioone püüavad kõik parandada – vaadake kas või seda, kui palju tehakse sel aastal meie sektoris reklaami,” lisas Ivask.
    Ehitusmaterjalide müügiketid ei kavatse eeloleval aastal laieneda, kuid mitu neist ei välista seda võib-olla kaugemas tulevikus. “Täpsemaid plaane tulevaste kauplustega seoses praegu veel ei avalikusta, kuid lähema kolme aasta investeeringute maht Eestis on ligi seitse miljonit eurot,” rääkis Maidra Bauhofi tulevikuplaanidest.
    Tootjad ootavad ekspordi kasvu
    Ehitusmaterjalide jaemüüjate kõrval on küllaltki optimistlikud ka kohalikud tootjad. Sügisel toimunud Äripäeva ja Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu konverentsil “Ehitusmaterjalide tootjate äriplaan 2013” ütlesid tootjad, et ootavad järgmisel aastal väikest müügikasvu – aga seda peamiselt välisturgudel. “Oma äriplaani tehes me koduturule nii väga ei looda ja kasvu üritame saavutada väljaspool riigipiiri,” märkis näiteks ASi Lasita Aken juhatuse esimees Egon Mats. Kunda Nordic Tsemendi juhi Meelis Einsteini sõnul on suurte kasvude lootja parandamatu optimist ning juba see on hea, kui turg püsib stabiilne.
     
     
    Kommentaar
    Tarbijad on ostuhimulisemad
    Alo Ivask, ASi Rautakesko tegevjuhtTänavuse aasta üks märksõna on tarbimise korralik kasv aasta alguses, mis nüüd, aasta lõpupoole, on taandunud jällegi enam-vähem eelmise aasta tasemele. See tähendab, et kasv või mõnel kuul ka kahanemine on jäänud viimastel kuudel paari protsendi piiresse. Teine märksõna võiks olla klientide teadlikkuse kasv. Kriisiaastad on meile kõigile õpetanud oskust hinnata seda, millist väärtust oma raha eest saab. Ehk kas saab sama raha eest või natuke enam makstes veel vajalikke lisateenuseid, mis aitavad  lõppkokkuvõttes säästa niiaega kui ka raha. Meie oleme suutelised pakkuma praktiliselt kõigile toodetele ka paigaldus- ja sisekujundusteenuseid. Kolmandana tooksin välja selle, et energiasääst on muutunud kliendi jaoks üheks põhiliseks kriteeriumiks igapäevaste ostuotsuste tegemisel.
    Kõik turuosalised teevad ponnistusi
    Ivar Pikk, ASi Espak kaubandusdirektorMeie sektoris suuri muudatusi toimunud ei ole. On täiesti vale arvata, et keegi hirmsasti võidab või kaotab turuosa. Konkurents on endiselt kõva. Ma suhtun lugupidamisega konkurentide ponnistustesse ja arvan, et oleme üksteisele väärilised vastased.Espak on Eesti vanim ehitusmaterjalide müügifirma – saame veebruaris 22aastaseks – ja eks vanemad ongi konservatiivsemad ja hindavad mõõdukat edasiliikumist. Espaki müügitulemused on tänavu paremad, meie käive on tänavu mõõdukalt kasvanud. Ma ei usu, et lähitulevikus meie sektor ekspansiivselt suureneb, pigem ootab meid ees mõõduka kasvu aeg.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: rahandusminister viskab krüptobeebi koos vanniveega välja
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
USA jaemüük kasvas ootamatult
USA jaemüük kasvas augustis ootamatult, sellele aitasid kaasa kooliaasta algus ning valitsuse abirahad. See annab lootust, et Ühendriikide majandus ei aeglustu kolmandas kvartalis nii järsult, kui oodatakse, vahendab Reuters.
USA jaemüük kasvas augustis ootamatult, sellele aitasid kaasa kooliaasta algus ning valitsuse abirahad. See annab lootust, et Ühendriikide majandus ei aeglustu kolmandas kvartalis nii järsult, kui oodatakse, vahendab Reuters.
Kodulavastus - nipp, mis aitab müügile ja üürile kaasa
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Intervjuu Prantsuse kaubandusministriga: Euroopa Liit peab tooma tööstused tagasi koju
Euroopa Liidu liikmesriikide majandused peavad mitte üksnes taastama pandeemia-eelse kasvujõu, vaid väljuma globaalsest viiruskriisist rohelisema ja iseseisvamana. See aga tähendab, et ka kaubandussuhted tuleb kriitilise pilguga üle vaadata.
Euroopa Liidu liikmesriikide majandused peavad mitte üksnes taastama pandeemia-eelse kasvujõu, vaid väljuma globaalsest viiruskriisist rohelisema ja iseseisvamana. See aga tähendab, et ka kaubandussuhted tuleb kriitilise pilguga üle vaadata.