• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 19.12.12, 23:00

Keskkonnakomisjon tahab Eesti teedele raskemaid veokeid lubada

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab oma värskes raportis raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude ja heitgaaside hulka.
“Me oleme küll majandusministeeriumilt taotlenud 60 tonni normi kehtestamist kogu aastaks, aga kindlasti oleks ka keskkonnakomisjoni ettepanekute realiseerumine väga suur samm õiges suunas,” oli Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu tegevdirektor Ott Otsmann positiivselt meelestatud.
Tema sõnul toetab raport praeguse ebaõiglase olukorra lahendamist, kus kuue- ja seitsmeteljelistel veokitel on lubatud peaaegu et samasugune täismass mis viieteljelistel.
“Vahe on praegu ainult neli tonni, mis on selgelt liiga väike,” nentis ta.
Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, mille lubatud täismass on 44 tonni.
Keskkonnakomisjoni arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad tegid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta määrust nii, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.
Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.
Maanteeamet ettepanekut toetama ei kiirusta, sest massipiirangut saab tõsta alles pärast vastava teede ja sildade tugevdamise programmi rakendamist, selgitas maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe.
Ta märkis, et suurem osa riigi põhimaanteede kattekonstruktsioonidest peab 52tonnistele veokitele vastu, kuid probleeme tekib väiksemate teedega.
“Hea on, et rahuldatud saavad üht liiki vedajate huvid, kuid halb, et see toimub teiste tee­kasutajate arvel ehk ettepaneku realiseerimisega on oht teede seisu kehvenemiseks,” tõdes Hallimäe.
Väheneks tühisõitude arv. Otsmanni sõnul näitab enamik uuringuid, et telgede arvu ja koormate suurendamisel mõju teedele väheneb, sest sõidetakse vähem arv kordi.
“Ega selle tõttu ei kasva metsa juurde, kui me veame ühe koormaga rohkem ära. On ju selge, et äraveetav hulk on konstant ja kui me veame väiksemate koormatega rohkem arv kordi, siis me sõidame rohkem,” ütles Otsmann.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele