Suurettevõtete turundusjuhid rääkisid turundusportaalile Best Marketing, et uuel aastal nende valdkonnas eelarved ei suurene, aga olemasolevate võimaluste piires soovitakse klientidega varasemast enam personaalselt suhelda ning turundusraha efektiivsemalt kasutada.
Turundajatel on suur abi mühinal inimeste kätesse jõudvatest tarkadest ja mobiilsetest telefonidest ja tahvelarvutitest.
“Kindlasti keskendume veelgi rohkem oma strateegilisele kliendigrupile – ettevõtetele – ja nende jaoks parima teenuse pakkumisele. See nõuab aga ka turunduses teistsugust lähenemist ja ettevõtmisi,” rääkis Danske Banki turundus- ja kommunikatsioonidirektor Anneli Rõuk.
Ka Nordea Pank Eesti turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Piret Reinson ütles, et 2013. aastal peaksid nende panga kliendid oluliselt rohkem tunnetama, et nendega suheldakse.
EMT turunduskommunikatsiooni osakonna juhataja Anne Muldme pidas samuti alanud aasta oluliseks märksõnaks personaalset suhtlemist. Ta rääkis, et selles osas on EMT algatanud asukohapõhise reklaami pilootprojekti (konkreetses kohas viibides saadetakse inimese mobiilile reklaame – toim). EMT jälgib huviga, millised on selle projekti arengud.
“Püüame aru saada, milline on selles vallas kliendi jaoks suurim tunnetatav lisaväärtus,” lisas Muldme.
Tulemusi mõõdetakse ja analüüsitakse. Kuivõrd raha hulk turunduses on pigem piiratud, siis muutub turundusjuhtide sõnul järjest aktuaalsemaks tehtud investeeringute tasuvus. Näiteks Nordea plaanib turunduse tulemuslikkust varasemast veelgi rohkem mõõta – seda ka väiksemate nn lõikude raames.
Reinson leidis, et selline käitumine on osa üldisematest turundustrendidest. “Järjest enam mõõdetakse kõiki tegevusi, kuna iga euro on arvel ja iga euro peab tooma tulemuse,” kirjeldas ta.
Tallinna Kaubamaja turundusdirektori Anne-Liis Ostovi sõnul on nende üheks olulisemaks märksõnaks analüütiline turundus. Nemad teevad seda Partnerkaardi andmebaasi alusel, et kogu kontserni n-ö sünergiat tõhusamalt kasutada ning klientidega personaalsemaid suhteid luua. Samuti plaanitakse käiku lasta mitu digilahendust, sh mobiilirakendus Partnerkaardile ning ajakirja Hooaeg digiversioon.
Digireklaam ampsab suurema tüki. Digimeedia osakaalu kasv ning online-offline meedia omavaheline “miksimine” on turundusjuhtide sõnul samuti olulised trendid. Muldme ennustas, et järgmisel aastal tahavad paljud turundajad teha võrguturundust senisest nutikamalt – rohkem mõõta, olla kohal just sel hetkel, kui kliendid huvi tunnevad jne.
“Need samad mobiilsed ja nutikad telefonid ja tahvlid, mis mühinal inimeste kätesse jõuavad, on hakkanud korrigeerima nii meediatarbimist kui ka reklaami tegemise nõudeid,” rääkis ta.
EMTs plaanitaksegi töö põhirõhk panna mobiilsetele ja digitaalsetele meediakanalitele. “Meie viimased kogemused näitavad, et inimesed osalevad meie kampaaniates arvestatavas osas ka mobiilsete seadmete kaudu, ja klientide elu tuleb mugavaks teha,” rääkis Muldme. Ta lisas, et samal ajal kohtab EMT brändi kindlasti arvestataval määral edasi ka traditsioonilisemas meedias.
Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov ütles, et digimeedia omandab mis tahes kampaaniates üha suuremat tähtsust, ent siiski ei suuda see veel traditsioonilisi kanaleid nagu televisioon ja välireklaamipinnad päriselt asendada. Trükireklaami osa Kaubamaja turunduses on olnud marginaalne juba paar viimast aastat.
Millest kliendiga enim räägitakse? Muldme sõnul on selle aasta põhiteema ilmselt jätkuvalt hinnaküsimus. “Tarbijate üldine väärtuspilt näib liikuvat ratsionaalsuse poole,” märkis ta.
Sama meelt oli ka Tere turundusdirektor Alar Pink, kes märkis, et tarbija ostujõust võtavad eluasemekulud tänavu suurema tüki. “See tähendab kaubanduses aga juba praegu vähenenud raha nimel suuremat pingutust. Näeme kindlasti veelgi aktiivsemat promotegevust.”
Kokkuvõtvalt leidsid turundusjuhid, et edu saadab neid, kes oskavad näha pikemalt ette ja suuremat pilti. Ostov ennustas, et tempo turunduses tõuseb – nagu äris üldisemalt. “Paremini läheb neil, kel on pikaajaline strateegia, ent kes suudavad vajadusel tegevusplaane ümber teha. Usun, et digitaalmeedial ja kliendi elu mugavamaks või rõõmsamaks tegevatel digilahendustel on kõikides järgmisel aastal edukaks osutuvates kampaaniates kui mitte päris keskne, siis igal juhul väga oluline roll.”
Danske Banki turundus- ja kommunikatsioonidirektor Anneli Rõuk avaldas lootust, et uuel aastal võiks näha enam tarka turundust ja mõistmist, et turundus ei ole üksnes reklaam meedias või müügitegevus, vaid kogu ettevõtte toimimise alus.
Tasub teada
Turunduse uued suunad aastal 2013
Reklaamitarbijad on muutumas ning hindavad neile suunatud müügisõnumite kvaliteeti.müügiedendus inspireerivate väljapanekute kaudu ostukeskkonnas on üks võtmeteemasid, kuhu alanud aastal lisaressurssi panustada.offline-online seoste leidmine tundub aktuaalne teema, kuna mitme ekraani korraga tarbimise trend süveneb ka Eestis.kõik liiguvad järjest enam integreeritud turunduskommunikatsiooni suunas.turule palju uusi tooteid Kuna viimasel paaril aastal on oluliselt vähendatud tooteportfelli ning valmistatud pikalt ette uusi tooteid.
Allikas: Anneli Rõuk, Anne-Liis Ostov, Anne Muldme, Piret Reinson, Alar Pink
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele