Viking Motorsi juhataja Jüri Kuusk tõdes, et linnamaastur on Eestis kogu aeg populaarne olnud ja seda soodustab Eesti teede olukord.
“Kui vaadata meie teeolusid ja teede olukorda, siis on see ka põhjendatud,” selgitas Kuusk eestlaste maasturilembust.
Aastate jooksul on eestlaste populaarseim autoklass väike-keskklass, mis on moodustanud peaaegu kolmandiku kogu autoturust. Veel 2011. aastal oli väike-keskklassi osakaal uute sõiduautode müügis ligi 30%.
Eelistused muutuvad. Aasta 2012 tõi kaasa aga pöörde: kompaktklassi turuosa hakkas järsult kahanema (tervelt 3,4 protsendi jagu), samal ajal kui väikeste linnamaasturite osakaal kasvas 2,4% võrra.
Viking Motors ei ole erilist linnamaasturite müügi kasvu märganud. Põhiline mudel, mida ettevõte müüb, on KIA Sportage, selle müük on olnud stabiilne alates selle tulekust, märkis Kuusk. Ta lisas, et kui vaadata konkurentide müüki, siis läbi aegade on Eestis hästi müüdud nii Honda CR-Vd kui ka Nissan Qashqaid. “Meie teede olukord on selline, mis tingib linnamaasturi ostmise,” nentis Kuusk.
Linnamaasturi müük on hea läbi talve. “Jaanuari müük, kus müüdi 39 KIA maasturit, näitab seda, et selle auto vastu huvi on olemas kogu aeg,” sõnas Kuusk.
Rääkides hinnast, lausus Kuusk, et odavamaks ei lähe siin miski.
Talutav hind. Väiksema linnamaasturi saab Kuuse sõnul juba sõiduauto hinnaga. “See ei ole selline klassikaline kallis linnamaastur, nagu vanasti oli. See on tulnud hinnas alla ja muutunud ka tehnoloogias rohkem sõiduautolikumaks. See on populaarsuse üks aluseid,” tõdes ta.
KIA linnamaastureid ostavad nii noored kui ka keskealised, samuti ka linnast väljas elavad inimesed.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
1
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Hetkel kuum
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Kas saab spekuleerida? Eksperdid selgitavad
Viis sammast, millele ambitsioon rajada
Tagasi Äripäeva esilehele