• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,27%38 590,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,82
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,27%38 590,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,82
  • 29.10.13, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: kõik pole Rail Balticu vastu

Sugugi mitte kõik Rail Balticu teemal meie poole pöördunud inimesed ja asutused pole plaanitava kiirraudtee vastu, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
"Osavõtt avalikest aruteludes maakondades on olnud aktiivne. Hulgaliselt kirjalike ettepanekuid on tulnud," rääkis Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp. Tema sõnul on küsimusi seinast-seina. "Osad inimesed on ja jäävad negatiivseks. Valdav inimesi siiski jagavad seda seisukohta, et see on vajalik ja tuleks siiski ehitada," märkis ta.
Avalikes aruteludes on osalenud 1228 inimest, osa neist on käinud mitmel arutelul. Alates augustist kuni tänaseni on laekunud 341 kirja, sealhulgas ametkondadelt. "Oleme põhjalikult analüüsinud kõiki kirjalikke ettepanekuid," märkis maakonnaplaneeringute juhtekspert Pille Metspalu. Maakondade lõikes kerkib esile Raplamaa, seevastu Harju- ja Pärnumaa jäävad tagasihoidlikuks. Maakondade ülesed kirju oli 43.
Olulisemad teemad, mis kirjades ja aruteludes välja tulevad, puudutavad vajadust Rail Balticu järele, võimalikke kompensatsioonimehhanisme, reaktsiooni konkreetsetele trassilõikudele, samuti mure keskkonnamõju pärast ja barjääriefekti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Isikute reaktsioone on kokku saadud 2171. "Aga ei saa öelda, et need kõik olnud Rail Baltica vastu. Pigem nad arutavad trasside osas, millest eelistatakse jne," sõnas Metspalu. Ta toonitas, et inimeste ettepanekud on olnud mõistlikud.
Hetkel ollakse maakonna planeeringute algstaadiumis, märkis Metspalu. "Nüüd me hakkame neid võrdlema. Meil ei ole eelistusi ega ka arusaama, milline võiks olla trassilõik. See peaks tulema aasta lõpuks või aasta alguseks," selgitas ta.
Mis puudutab ettevõtjaid, siis kõige rohkem muresid valmistab Rail Baltic põllumajanduse ja metsmajanduse firmadele. Milliseid täpselt, loe homsest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele