• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MKM: kõik pole Rail Balticu vastu

    Sugugi mitte kõik Rail Balticu teemal meie poole pöördunud inimesed ja asutused pole plaanitava kiirraudtee vastu, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

    "Osavõtt avalikest aruteludes maakondades on olnud aktiivne. Hulgaliselt kirjalike ettepanekuid on tulnud," rääkis Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp. Tema sõnul on küsimusi seinast-seina. "Osad inimesed on ja jäävad negatiivseks. Valdav inimesi siiski jagavad seda seisukohta, et see on vajalik ja tuleks siiski ehitada," märkis ta.
    Avalikes aruteludes on osalenud 1228 inimest, osa neist on käinud mitmel arutelul. Alates augustist kuni tänaseni on laekunud 341 kirja, sealhulgas ametkondadelt. "Oleme põhjalikult analüüsinud kõiki kirjalikke ettepanekuid," märkis maakonnaplaneeringute juhtekspert Pille Metspalu. Maakondade lõikes kerkib esile Raplamaa, seevastu Harju- ja Pärnumaa jäävad tagasihoidlikuks. Maakondade ülesed kirju oli 43.
    Olulisemad teemad, mis kirjades ja aruteludes välja tulevad, puudutavad vajadust Rail Balticu järele, võimalikke kompensatsioonimehhanisme, reaktsiooni konkreetsetele trassilõikudele, samuti mure keskkonnamõju pärast ja barjääriefekti.
    Isikute reaktsioone on kokku saadud 2171. "Aga ei saa öelda, et need kõik olnud Rail Baltica vastu. Pigem nad arutavad trasside osas, millest eelistatakse jne," sõnas Metspalu. Ta toonitas, et inimeste ettepanekud on olnud mõistlikud.
    Hetkel ollakse maakonna planeeringute algstaadiumis, märkis Metspalu. "Nüüd me hakkame neid võrdlema. Meil ei ole eelistusi ega ka arusaama, milline võiks olla trassilõik. See peaks tulema aasta lõpuks või aasta alguseks," selgitas ta.
    Mis puudutab ettevõtjaid, siis kõige rohkem muresid valmistab Rail Baltic põllumajanduse ja metsmajanduse firmadele. Milliseid täpselt, loe homsest Äripäevast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.