• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.11.13, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokite müük on hoogustunud

Eesti autoturg on näidanud tänavu kosumise märke, mis näitab ettevõtete kasvanud investeeringuvõimalusi, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL). 
Kui uute sõiduautode müük on kasvanud napilt 5% jagu, siis uute tarbesõidukite turul on toimunud ligi 12% tõus kümne kuu lõikes võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.
Viimase kuue kuu jooksul on tublisti kasvanud veokite müügi osakaal kogu tarbesõidukite turust. Näiteks kui aprillis moodustasid veoautod vaid 12% kogu uute tarbesõidukite müügist, siis oktoobris oli segmendi osakaal juba 22%.
Veokite hoogustunud müügis näeb AMTEL lisaks ettevõtete paranenud majandusolukorrale ka teisi põhjuseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"1. jaanuarist hakkavad kehtima veoautodele Euroopa Liidu uued, Euro6 nõuetele vastavad saastenormid,“ selgitab üht veokite paranenud müügitulemuste põhjust Scania Eesti AS tegevjuht Tarmo Allemann. Teisisõnu peavad kõik tulevast aastast müüdavad uued veoautod vastama antud Euro6 normidele.
„Rangemate normide alusel ehitatud mootorite tõttu on uued veoautod senistest, Euro5 nõuetele vastavatest veokitest veidi kallimad, ja seetõttu üritavad ettevõtted investeerida uude tehnikasse juba tänavu. See on kindlasti üks paranenud müügitulemuste põhjusi. Samas on paranenud ka ettevõtete majandusolukord, sest statistika näitab maanteetranspordi kasvu 8% võrra, ja kui on suurem vajadus kaupa vedada, siis on suurem ka vajadus uute veokite järele.“
Uued saastenormid panevad mõtlema ka alternatiivkütuste kasutamisele. Euroopa Liidu taastuvenergia direktiivist lähtuvalt peab transpordis kasutatav kütus aastaks 2020 pärinema vähemalt 10% taastuvatest energiaallikatest.
Täna oleme AMTELi hinnangul Eestis olukorras, kus tegelikult pole kellelgi selget nägemust, millise gaasitüübiga autosid me sooviksime tulevikus rohkem näha Eesti teedel veeremas. "Aga teisalt, kas ongi vaja ühe eelisarendamist teiste arvel – ehk on kõigile oma nišš olemas?" küsib Allemann.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele