• OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 27.03.14, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roode püüdis Autorollot päästa

Autorollo kohtuasja üks hagejatest, Port One OÜ juhatuse liige Teet Järvekülg rääkis kohtus, kuidas Rain Rosimannus ja seejärel Siim Roode Autorollo raskustesse sattudes asju ajasid.
Autorollo jäi Järvekülje osalusega ettevõttele Port One võlgu 2009. aastal ja toona septembris ütles Väino Pentus Port One’i kontoris Järveküljele, et raskused on ajutised ja et nüüd on tal abiks ka väimees Rain Rosimannus. Järvekülg rääkis, et ta helistaski 2010. aasta kevadel Rosimannusele, kui Väino Pentus oli taas tema kontoris käinud ja talle Rosimannuse numbri andnud. Rosimannus lubas arved maksta ja osa arveid makstigi ära. Rohkem Järvekülg Rosimannusega ei suhelnud.
Autorollol tekkisid aga uued võlad ja 2010. aasta aprillis pani Port One Autorollo kütusekaardid kinni. Siis ilmus välja Siim Roode, kelle ettevõte sai Äriregistri andmeil 26. aprillil 2010 Autorollo omanikuks. Järvekülje sõnul tegi Roode talle ettepaneku, et Port One loovutaks oma 1,4 miljoni kroonise nõude Autorollo suhtes ja saaks vastu kolmandiku osalusest uues loodavas ettevõttes AutoHills. Järvekülg ütles kohtus, et talle jäi mulje, et AutoHillsi omanikeks pidid saama ka Rain Rosimannus ja Keit Pentus-Rosimannus, kuigi Roode seda välja ei öelnud. Roode olevat rääkinud AutoHillsi omanikeks saama pidanud isikutest olekuga, et tegemist on tähtsate inimestega. Järvekülg ei olnud Roode pakkumisest huvitatud. AutoHillsi asutasid lõpuks Autorollo ja OÜ Kiili Autoveod.
Järvekülg meenutas veel, et pärast seda, kui Port One oli 2010 mais esitanud pankrotiavalduse Autorollo vastu, käis Siim Roode tema kontoris ja väitis, et ei saa aru Port One’i ja Autorollo vahelisest käibemaksuarvestusest. Järvekülje hinnangul oli selle käigu eesmärk, et Roode saaks kohtus väita, et pooltel on juba vaidlus käibemaksuarvestuse üle. Kohus tol korral pankrotimenetlust ei alustanud, pankrotimenetlus algas 2011. aastal uute avalduste peale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele