• Jaga lugu:

    Kallase kabinetiülem sai Brüsselis ametikõrgendust

    Siim Kallase kabinetiülem sai ametikõrgendustFoto: Andres Haabu, Äripäev

    Viimase aasta Euroopa Komisjoni eelmise koosseisu transpordivoliniku Siim Kallase kabinetiülemana töötanud Margus Rahuoja alustas sellest nädalast Brüsselis tööd lennunduse ja rahvusvaheliste transpordisuhete direktori ametikohal.

    Ehk samasugusel kõrgema ametniku tasemel nagu kaubandusdirektoraadi direktor Signe Ratso või teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi ressursidirektor Maive Rute.
    Konkurssi ametikoha täitmiseks ei korraldatud. Varem neli aastat Siim Kallase kabinetis lennunduse ala ja välisnõunikuna töötanud Rahuoja sai ameti suunatud pakkumisega, kui koht ootamatult vabanes.
    „Kuna komisjon vahetus, transpordivolinik vahetus ja ka transpordi peadirektoraadi juht alles vahetus, siis leiti, et kõige parem on leida inimene, kes ei vaja pikka sissejuhatust,“ rääkis Rahuoja.
    Rahuoja sõnul otsustab tippametnike ametisse saamise volinike kogu. „Kallase eestkostel ja personalivoliniku ettepanekul,“ täpsustas ta. „Kallas seda ettepanekut teha ei saa. Muidu oleks liiga lihtne kõik.“
    Rahuoja otseses alluvuses on 89 töötajat neljas büroos. Kui juurde arvata ka direktori alluvuses olev Euroopa Lennundusohutuse Agentuur, lisandub veel 600 inimest, kelle tööd kureerida. „Tegeleme seadusandluse loomise ja järelevalvega,“ ütleb Rahuoja. „Ja raha on ka üsna palju.“
    Järgmise seitsme aasta jooksul on eelarve veidi üle kolme miljardi euro, mille jaoks on detailsed plaanid juba paigas. „Jälgime, et suunad oleksid õiged, raha korrektselt planeeritud ja projektid läheksid töösse.“ Tähelepanu all on lennujuhtimise moderniseerimise tehniline pool, mille mahajäämusele on ka endine transpordivolinik Siim Kallas korduvalt viidanud. „Põhimõtteliselt on see lennujuhtimise digitaliseerimine,“ ütleb Rahuoja. Projekti kogumaksumus jääb 20 mld euro piiridesse.
    Rahuoja vastutusalasse jäävad ka Venemaa sanktsioonid. „See on otseselt minu teema,“ möönab ta. „Lennundussuhted Venemaaga, seal ma olen Euroopa Liidu ja Venemaa vahelise delegatsiooni juht ELi poolt.“
    Venemaa on meedia vahendusel ähvardanud Euroopa lennufirmadele Siberi ülelennud keelata. See on Rahuoja sõnul praegu siiski vaid meediaspekulatsiooniks jäänud. Midagi ametlikku esitatud ei ole.
    Peale lennuohutuse Venemaaga muudel teemadel praegu ei räägita. Kõik kahepoolsed lepingud toimivad.
    Riigiabireeglid, mis puudutavad Estonian Airi Rahuoja pädevusse ei kuulu. See on ELi konkurentsiameti valdkond. Küll aga lennunduse siseturg, Euroopa lennujaamade moderniseerimine (müranormid, maapealse teeninduse reguleerimine, jne), sotsiaalsed õigused ja ametiühingud, maandumisõigused. Samuti lennuohutuse teemad lennukite ohutusest iPadi ja nutitelefoni kasutamiseni lennuki pardal.
    Vastutusalasse kuuluvad ka suhted partneritega nagu Ameerika Ühendriigid, Hiina ja Ukraina, kus räägitakse läbi turu avamise võimalusi Euroopa ettevõtetele. Paralleelelt püütakse edendada Euroopa standardite ohutusreeglite üle võtmist partnerite poolt.
    Lisaks tsiviilõhuruumi haldamise teemad, kus eesmärk on luua üle-Euroopaline siseturg, mida praegu on Rahuoja sõnul alles väga vähe näha. Teiste riikidega tüli üles kiskunud lennunduse heitmete piiramise teemale püütakse aastaks 2016 lahendus leida globaalsel tasandil Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) läbirääkimistel. Seal on Rahuoja lennundust puudutavas ELi delegatsiooni juht.
    Rahuoja esimeste tööpäevade sisse on mahtunud nii kohtumised Airbusi esindajatega kui n-ö kuulamine Suurbritannia Lordide koja liikmete ees. Teemaks droonid ja lennuohutuse tagamine.
    Esimene suurem üritus saab olema sel nädalal sõit Rooma koos uue transpordivoliniku Violeta Bulciga, et arutada, kuidas liikuda edasi Euroopa lennujuhtimise reformiga. Koos on 300 inimest - ministrid, peadirektorid, ettevõtete esindajad.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kaamose tegevjuht: Lätis (veel) buumi ei ole
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
"Valge" ja "musta surma" hinnad rallivad
Suhkru ja kohvi - mida mõnikord ka valgeks ja mustaks surmaks kutsutakse - hinnad on Brasiilia öökülmade tõttu mitme aasta tipptasemele kihutanud.
Suhkru ja kohvi - mida mõnikord ka valgeks ja mustaks surmaks kutsutakse - hinnad on Brasiilia öökülmade tõttu mitme aasta tipptasemele kihutanud.
Raadiohommikus: börsid ja miks energia nii kalliks muutub
Kolmapäeval teatab teise kvartali tulemused elektroonikatööstus Harju Elekter. Ettevõtte juht Tiit Atso kommenteerib neid ja tulevikuplaane-väljavaateid Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis.
Kolmapäeval teatab teise kvartali tulemused elektroonikatööstus Harju Elekter. Ettevõtte juht Tiit Atso kommenteerib neid ja tulevikuplaane-väljavaateid Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis.
Harjumatu transpordiviis tõmbab vedude hinda alla
Alles eelmisel nädalal saabus Hollandist Kaunasesse esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong mööda Euroopa standardlaiusega raud­teed, nädal varem alustas Läti raudtee poolhaagiste vedu kahe suurema sadama vahel ning jäänud on veel käivitada pool­haagiseid­ vedav rong Muuga ja Kaunase vahel.
Alles eelmisel nädalal saabus Hollandist Kaunasesse esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong mööda Euroopa standardlaiusega raud­teed, nädal varem alustas Läti raudtee poolhaagiste vedu kahe suurema sadama vahel ning jäänud on veel käivitada pool­haagiseid­ vedav rong Muuga ja Kaunase vahel.