• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venelased alustasid kingiostmist varem

    Aastavahetus on venelastele üks olulisemaid pühasid, mil kingitustele raha kulutada ja puhkama sõita. Foto: Andras Kralla

    Kingituste ostmine uueks aastaks algas Venemaal juba novembris, mil oli märgata, et kaubaks läks hästi tehnika. Praegu kavatsevad venelased kulutada raha pigem meenetele.

    Kui läänes tähistatakse uhkemalt jõule, siis venelased ootavad praegu uue aasta saabumist, kirjutab gazeta.ru. Kuigi pühadele minev summa sõltub iga riigi majanduslikust olukorrast, võib väljakäidud summade suurenemine näidata ka saabunud kriisi: inimesed teevad siis hinnalisemaid kingitusi või ostavad kallemaid toiduaineid, kartes hindade peatset kerkimist või üritades kasulikumalt investeerida.
    Venemaal märkasid tehnika- ja elektroonikamüüjad juba novembri keskel, et uue aasta kingituste ostmise niinimetatud kõrgaeg jõudis kohale mitu nädalat varem. “Inimesed eelistavad kriisiajal investeerida suurematesse kodumasinatesse, nagu külmkapid või pliidid,” ütles e-poe “M. Video” esindaja Anton Pantelejev, lisades, et kodumasinaid ostetakse, sest nende eluiga on pikk, ka langeb tehnika väärtus aeglasemalt.
    Selle aasta lõpus kulutatakse ka firmaüritustele rohkem kui aasta eest. Kui läinud aastal läks firmapidudele 8114 rubla (umbes 120 eurot), siis sel aastal on see summa kuus protsenti suurem, ulatudes 8628 rublani (129 eurot).
    Gazeta.ru viitas küsitlusele, millele vastanud ütlesid, et kavatsevad eelmisest aastast rohkem kulutada pühadelaua katmisele ja lähedastele mõeldud kingitustele, samal ajal aga mõeldakse vähem teatris ja restoranis käimisele.
    Kuigi gazeta.ru kirjutab, et panustatakse rohkem tehnikasse, siis nende küsitlustulemuste järgi kavatseb 35 protsenti vastanutest uueks aastaks pigem meeneid kinkida, 28 protsenti ostab aastavahetuseks komme, alkoholi ja delikatesse ja 21 protsenti lubas valida kosmeetikat, parfüüme ja ehteid.
    Kodutehnikat, mobiiltelefone, jalanõusid, riideid ja lilli tahab osta 7-15 protsenti vastanutest. Ainult 8 protsenti eelistab kinkida raha, 11 protsenti vastanutest ei plaani üldse kingitusi teha ja neid, kes ei tahagi kingitusi saada, oli üle 17 protsendi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Vastukaja: rahandusminister viskab krüptobeebi koos vanniveega välja
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
USA jaemüük kasvas ootamatult
USA jaemüük kasvas augustis ootamatult, sellele aitasid kaasa kooliaasta algus ning valitsuse abirahad. See annab lootust, et Ühendriikide majandus ei aeglustu kolmandas kvartalis nii järsult, kui oodatakse, vahendab Reuters.
USA jaemüük kasvas augustis ootamatult, sellele aitasid kaasa kooliaasta algus ning valitsuse abirahad. See annab lootust, et Ühendriikide majandus ei aeglustu kolmandas kvartalis nii järsult, kui oodatakse, vahendab Reuters.
Kodulavastus - nipp, mis aitab müügile ja üürile kaasa
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Emotsioon, mis meid tabab kellegi koju sisse astudes, on tihti määrava tähtsusega. Lõhnad, valgus, detailid – kõik see kujundab arvamust esimeste sekundite jooksul. Kuidas valmistada oma kodu ette müügiks või üüriks nii, et tehing toimuks võimalikult kiiresti ja hea hinnaga? Septembrikuu Sisustaja uuris asja.
Intervjuu Prantsuse kaubandusministriga: Euroopa Liit peab tooma tööstused tagasi koju
Euroopa Liidu liikmesriikide majandused peavad mitte üksnes taastama pandeemia-eelse kasvujõu, vaid väljuma globaalsest viiruskriisist rohelisema ja iseseisvamana. See aga tähendab, et ka kaubandussuhted tuleb kriitilise pilguga üle vaadata.
Euroopa Liidu liikmesriikide majandused peavad mitte üksnes taastama pandeemia-eelse kasvujõu, vaid väljuma globaalsest viiruskriisist rohelisema ja iseseisvamana. See aga tähendab, et ka kaubandussuhted tuleb kriitilise pilguga üle vaadata.