Euroopa autoturg on unest ärkamas ning eriti hästi käib just odavama hinnaklassi autode tootjate käsi, vahendab Wall Street Journal.

- Dacia Sandero (vasakul) on Dacia üks müüdumaid autosid.
- Foto: epa
Mullu osteti Euroopas 12,6 miljonit uut autot, mis on 5,7% rohkem kui aasta varem. Tegu oli esimese kasvuga alates 2007. aastast.
Märkimisväärne on, et eriti häid müüginumbreid näitasid pigem odavama hinnaklassi autode tootjad nagu Dacia ning Škoda. Dacia müüginumbrid kasvasid 2013. aastaga võrreldes 24%, Škodasid osteti võrreldes aasta varasemaga 14% enam.
KPMG autoanalüütik John Leech lausus, et turul on tekkinud autodele üsna suur nõudlus ning suured autotootjad nagu GM või Volkswagen on nüüd surve all, et toota odavamaid autosid. Dacia ning Škoda praeguse eduloo põhjuseks on kvaliteedi ühtlane paranemine ning võrreldes Lääne-Euroopaga odavad tööjõukulud.
Siiski on Euroopa autoturu liidrid vaieldamatult nii-öelda traditsioonilised autotootjad. Volkswagen on jätkuvalt turuliider, Volkswagen Golf müüduim auto. Turuosa suurendasid ka GM ja Ford.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!