Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jegorov: ametiautole maks turuhinna järgi

    Rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov maksukonverentsil.Foto: Raul Mee

    Kaaluda võiks ametiautode kui hüve maksustamist lähtuvalt sõidukite turuhinnast, ütles rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov.

    Jegorov ütles täna Äripäeva teemaveebi raamatupidaja.ee maksukonverentsil, et ametiautode käibemaksu seaduse muudatus on Eesti maksusüsteemi püha lehm, mis kütab veel pikka aega kirgi.
    Tema sõnul on spetsialistid arutlenud, kuidas saaks ametiauto kui hüve maksustamist muuta paindlikumaks. Üks variant oleks sõidukite maksustamine lähtuvalt turuhinnast. „Praegu maksustatakse näiteks väikest Peugeot'd ja Porschet samamoodi – kui just viimane pole kaubikuna registreeritud,“ ütles Jegorov.
    Maksud kogunevad edukalt
    Ta märkis, et olukorras, kus Eesti rahvastik aina väheneb ja vananeb, on praeguse maksusüsteemi jätkusuutlikkus küsitav. „Maksusüsteem peab olema kestlik ja läbipaistev. Järgime põhimõtet, et maksukoormus ei suureneks, vaid et maksubaas oleks võimalikult lai,“ ütles ta.
    „Maksukoormust tõsta ei tohi, seega tuleb praeguses maksusüsteemis ümbermängimisi teha,“ ütles ta. Järgida püütakse põhimõtet, et maksustatakse pigem tarbimist kui teenimist.
    Tema sõnul on lähiminevikus olnud maksukogumine eelarve kontekstis suhteliselt edukas. Kuigi veel on vara teha põhjapanevaid järeldusi 1000euroste arvete seaduse kohta, on Jegorovi sõnul praeguse statistika järgi selle kasu mõõdetav kümnetes miljonites eurodes aasta kohta. Autode käibemaksu muudatus kasvatas aga poole miljoni euro võrra kuu kohta erisoodustuste deklareerimist.
    Jegorov ütles, et konkreetsetest võimalikest maksumuudatustest veel rääkida ei saa, kuna koalitsiooniläbirääkimised alles kestavad. „Selge on aga see, et kõiki lubadusi pole võimalik täita. Nii palju raha eelarves ilmselgelt pole,“ ütles ta.
    Erimeelsused sotsiaalmaksu muutmisel
    Üldine konsensus on, et langetatakse tööjõumaksu ja maksukoormuse langetamine peab puudutama just madalapalgalisi. „Lähenemistes ollakse paraku väga erinevatel arvamustel – pakutakse nii astmelist tulumaksu, tavapärast maksuvaba tulu tõstmist kui ka astmelise maksuvaba tulu kehtestamist,“ rääkis Jegorov.
    Teine ühine arusaam on Jegorovi sõnul pahede, näiteks alkoholi ja tubaka kõrgem maksustamine.
    Erimeelsustes ollakse aga sotsiaalmaksu muudatustes – valitsusliitu moodustavad erakonnad pakuvad välja nii sotsiaalmaksu langetamist väljaspool Harjumaad 3% võrra, sotsiaalmaksu lae kehtestamist kui ka sotsiaalmaksu kahe osa lahkulöömist.  Samuti ollakse eri meelt ettevõtlust puudutavates maksudes.
    Põhiküsimus on Jegorovi sõnul just see, kust võetakse raha tööjõumaksude langetamiseks. „Seepärast ongi koalitsiooniläbirääkimised praegu nii keerulised,“ märkis ta. 
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.