• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.05.15, 07:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

7 põhjust, mis viisid McDonald’si allakäiguni

McDonald’s teeb märkimisväärseid ponnistusi, et oma äri päästa, kirjutab Business Insider.
McDonald'si restoran
  • McDonald'si restoran
  • Foto: epa
Maailma ühe kuulsama kiirtoiduketi tegevjuht Steve Easterbrook avaldas eile suure nii-öelda päästestrateegia, et kehvade majandustulemustega maadlev McDonald's august välja tuua.
Easterbrook tõi välja seitse põhjust, miks McDonald'si tulemused kehvad on.
McDonald's peab pakkuma parema kvaliteediga toitu. Easterbrook märkis, et kliendid on üha enam nõudmas maitsvat ning kõrge kvaliteediga toitu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

McDonald's on olnud liiga aeglane reageerimaks klientide maitse-eelistuste muutumisele. Easterbrook väitis, et kliendid tahavad üha paremat restoranikogemust, kui McDonald's praegu pakkuda suudab. Seepärast leiab Easterbrook, et McDonald's peaks olema „innovaatilisem ning targem võtmaks riske“.
Korporatsiooni struktuur on liiga keeruline. „Meie praegune organisatsioon on ebaefektiivne,“ leidis Easterbrook.
McDonald'si menüü on liiga rikkalik. McDonald'si pakutavate toitude arv on viimase seitsme aastaga üle 40% kasvanud. „Kiirtoidukett peab vähendama toitude keerukust nii teenindajate kui ka klientide jaoks,“ leidis Easterbrook.
McDonald's on teinud mitmeid turundusvigu. Easterbrook lausus, et McDonald'si senine turunduskampaania on kliente käsitlenud ühtse massina. Seda püütakse edaspidi muuta.
McDonald's on kaotanud kontrolli oma brändi üle. Easterbrook väitis, et McDonald's peaks klientide jaoks muutuma taas „põnevaks“ brändiks, mida saab teha näiteks selle kaudu, et toitudes kasutatavad koostisosad on inimestele paremini arusaadavad.
McDonald's ei anna piisavalt vabadust frantsiisivõtjale. Easterbrook märgib, et on äärmiselt oluline, et McDonald's annaks frantsiisivõtjatele suurema vabaduse kasutada McDonald'si ärikonseptsiooni. Tema hinnangul on see hea viis jõuda lähemale klientidele. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele