Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
7 põhjust, mis viisid McDonald’si allakäiguni
McDonald'si restoranFoto: epa
McDonald’s teeb märkimisväärseid ponnistusi, et oma äri päästa, kirjutab Business Insider.
Maailma ühe kuulsama kiirtoiduketi tegevjuht Steve Easterbrook avaldas eile suure nii-öelda päästestrateegia, et kehvade majandustulemustega maadlev McDonald's august välja tuua.
Easterbrook tõi välja seitse põhjust, miks McDonald'si tulemused kehvad on.
McDonald's peab pakkuma parema kvaliteediga toitu. Easterbrook märkis, et kliendid on üha enam nõudmas maitsvat ning kõrge kvaliteediga toitu.
McDonald's on olnud liiga aeglane reageerimaks klientide maitse-eelistuste muutumisele. Easterbrook väitis, et kliendid tahavad üha paremat restoranikogemust, kui McDonald's praegu pakkuda suudab. Seepärast leiab Easterbrook, et McDonald's peaks olema „innovaatilisem ning targem võtmaks riske“.
Korporatsiooni struktuur on liiga keeruline. „Meie praegune organisatsioon on ebaefektiivne,“ leidis Easterbrook.
McDonald'si menüü on liiga rikkalik. McDonald'si pakutavate toitude arv on viimase seitsme aastaga üle 40% kasvanud. „Kiirtoidukett peab vähendama toitude keerukust nii teenindajate kui ka klientide jaoks,“ leidis Easterbrook.
McDonald's on teinud mitmeid turundusvigu. Easterbrook lausus, et McDonald'si senine turunduskampaania on kliente käsitlenud ühtse massina. Seda püütakse edaspidi muuta.
McDonald's on kaotanud kontrolli oma brändi üle. Easterbrook väitis, et McDonald's peaks klientide jaoks muutuma taas „põnevaks“ brändiks, mida saab teha näiteks selle kaudu, et toitudes kasutatavad koostisosad on inimestele paremini arusaadavad.
McDonald's ei anna piisavalt vabadust frantsiisivõtjale. Easterbrook märgib, et on äärmiselt oluline, et McDonald's annaks frantsiisivõtjatele suurema vabaduse kasutada McDonald'si ärikonseptsiooni. Tema hinnangul on see hea viis jõuda lähemale klientidele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.