Soome väikefirma loodab Teslale konkurentsi pakkuda

Toroidion 1MW  Foto: Toroidion

Elektriautosid valmistaval noorel Soome firmal on suured ambitsioonid – tulevikus tahetakse konkurentsi pakkuda Tesla Motorsile, vahendab CNN Money.

Soome ettevõte nimega Toroidion tegutseb praegu elektriauto kallal, mille võimsus on üllatavalt suur – 1341 hobujõudu.

Auto nimega Toroidion 1MW, mida ettevõte nimetab elektriliseks hüperautoks, on liblikuste ja retrodisainiga.

Muidugi on autol väga kõrge hind. Toroidoni tegevjuht Pasi Pennanen ütles, et kindlat hinda ei ole veel määratud, aga see peaks jääma esimese 100 auto puhul 1,5 ja 3,5 miljoni dollari vahele.

Autot esitleti esmakordselt aprilli keskel toimunud Monaco autonäitusel nimega Top Marques.

 

Toroidion 1MW  Foto: Toroidion

Pennaneni noor ettevõte on auto ja uhiuue akude tehnoloogia kallal töötanud juba viimased neli aastat. Seal töötab 15 inimest ning ettevõte on isemajandav, mis tähendab, et väljastpoolt pole finantseeringut saadud.

Tegevjuht tahab edaspidi meelitada ligi ka investoreid ning loodab, et ettevõttelt tellitakse vähemalt 100 Toroidioni autot. Autosid loodetakse klientidele kohale toimetama hakata umbes kahe aasta pärast. Pikemas perspektiivis tahab ettevõte viia elektriauto masstootmisesse, vähendada hinda ning püüda kõiksugu ostjaid. Eriti neid, kellele meeldivad Tesla või teised elektriautod.

Algupäraselt disainiti Toroidion 1MW selleks, et see suudaks võistelda Le Mansi 24-tunni võidusõidus. Pennanen ütles, et elektriauto suudab võidusõidu kindlasti võita. „Meil on võiduretsept olemas,“ ütles ta ning lisas, et mitmed võidusõidu meeskonnad on auto vastu juba huvi üles näidanud.

Samas rõhutas Pennanen, et Toroidion 1MW disainiti ka praktilistel eesmärkidel ja lootuses, et millalgi saab sellest luua ka pereauto taolise versiooni.

 

Toroidion 1MW  Foto: Toroidion

Erinevalt Teslast saab Toroidioni akusid autolt eemaldada ja laadida neid näiteks siseruumides, kasutades selleks tavalisi pistikupesasid. Muidugi saab autot ka väljas laadida, kasutades selleks sisseehitatud laadimissüsteemi. Samuti on sõidukil superauto kohta ebatavaliselt suur pakiruum.

Toroidion erineb teistest elektriautodest ka mürataseme poolest. Tavaliselt pakuvad elektriautod reisijale rahulikku ja vaikset sõitu. Toroidion võib muutuda aga väga valjuhäälseks. Auto mootor muutub eriti valjuks siis, kui sõiduki kiirus ületab 200 km/h.

„See on emotsionaalne ja sensatsiooniline tunne, sest sa oled kaasa haaratud auto jõudlusest ja mootori häälest. See kõlab nagu ringraja auto koos lennuki reaktiivmootoriga,“ ütles Pennanen.

Toroidoni juhid loodavad, et auto uus mootor ning akude tehnoloogia aitavad neil ka finantseerimist leida. Nende sõnul saab tehnoloogiat kasutada ka teistes seadmetes, näiteks tuulikutes, paatides ja isegi lennukites. Kui nad suudavad oma patenti ka müüa, saaks saadud raha eest viia elektriautod laiemale turule.

„Ettevõtte tulevikusuund on praegusel hetkel suhteliselt paindlik,“ ütles Pennanen.

Toroidion 1MW  Foto: Toroidion
Hetkel kuum