Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome väikefirma loodab Teslale konkurentsi pakkuda

    Toroidion 1MWFoto: Toroidion

    Elektriautosid valmistaval noorel Soome firmal on suured ambitsioonid – tulevikus tahetakse konkurentsi pakkuda Tesla Motorsile, vahendab CNN Money.

    Soome ettevõte nimega Toroidion tegutseb praegu elektriauto kallal, mille võimsus on üllatavalt suur – 1341 hobujõudu.
    Auto nimega Toroidion 1MW, mida ettevõte nimetab elektriliseks hüperautoks, on liblikuste ja retrodisainiga.
    Muidugi on autol väga kõrge hind. Toroidoni tegevjuht Pasi Pennanen ütles, et kindlat hinda ei ole veel määratud, aga see peaks jääma esimese 100 auto puhul 1,5 ja 3,5 miljoni dollari vahele.
    Autot esitleti esmakordselt aprilli keskel toimunud Monaco autonäitusel nimega Top Marques.
     
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
    Pennaneni noor ettevõte on auto ja uhiuue akude tehnoloogia kallal töötanud juba viimased neli aastat. Seal töötab 15 inimest ning ettevõte on isemajandav, mis tähendab, et väljastpoolt pole finantseeringut saadud.
    Tegevjuht tahab edaspidi meelitada ligi ka investoreid ning loodab, et ettevõttelt tellitakse vähemalt 100 Toroidioni autot. Autosid loodetakse klientidele kohale toimetama hakata umbes kahe aasta pärast. Pikemas perspektiivis tahab ettevõte viia elektriauto masstootmisesse, vähendada hinda ning püüda kõiksugu ostjaid. Eriti neid, kellele meeldivad Tesla või teised elektriautod.
    Algupäraselt disainiti Toroidion 1MW selleks, et see suudaks võistelda Le Mansi 24-tunni võidusõidus. Pennanen ütles, et elektriauto suudab võidusõidu kindlasti võita. „Meil on võiduretsept olemas,“ ütles ta ning lisas, et mitmed võidusõidu meeskonnad on auto vastu juba huvi üles näidanud.
    Samas rõhutas Pennanen, et Toroidion 1MW disainiti ka praktilistel eesmärkidel ja lootuses, et millalgi saab sellest luua ka pereauto taolise versiooni.
     
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
    Erinevalt Teslast saab Toroidioni akusid autolt eemaldada ja laadida neid näiteks siseruumides, kasutades selleks tavalisi pistikupesasid. Muidugi saab autot ka väljas laadida, kasutades selleks sisseehitatud laadimissüsteemi. Samuti on sõidukil superauto kohta ebatavaliselt suur pakiruum.
    Toroidion erineb teistest elektriautodest ka mürataseme poolest. Tavaliselt pakuvad elektriautod reisijale rahulikku ja vaikset sõitu. Toroidion võib muutuda aga väga valjuhäälseks. Auto mootor muutub eriti valjuks siis, kui sõiduki kiirus ületab 200 km/h.
    „See on emotsionaalne ja sensatsiooniline tunne, sest sa oled kaasa haaratud auto jõudlusest ja mootori häälest. See kõlab nagu ringraja auto koos lennuki reaktiivmootoriga,“ ütles Pennanen.
    Toroidoni juhid loodavad, et auto uus mootor ning akude tehnoloogia aitavad neil ka finantseerimist leida. Nende sõnul saab tehnoloogiat kasutada ka teistes seadmetes, näiteks tuulikutes, paatides ja isegi lennukites. Kui nad suudavad oma patenti ka müüa, saaks saadud raha eest viia elektriautod laiemale turule.
    „Ettevõtte tulevikusuund on praegusel hetkel suhteliselt paindlik,“ ütles Pennanen.
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.