Mait Kraun • 18. juuli 2015
Jaga lugu:

Usk McDonald'sisse on löönud vankuma

McDonald's  Foto: EPA

McDonald’si frantsiisivõtjatel on rasked ajad – müük ja külastajate arv väheneb, konkurents on tihe ja rivaalid pakuvad kohati maitsvamat toitu, kirjutab CNN Money.

Olukord on muutunud nii halvaks, et frantsiisivõtjad on mures toidu pärast, mida nad pakuvad. Janney Capitali analüütiku Mark Kalinowski läbi viidud küsitlusest selgus, et frantsiisivõtjate pessimism on 12 aasta kõrgemal tasemel.

Küsitlusest kumas välja asjaolu, et frantsiisid ei ole sugugi rahul McDonald’si juhtkonna tööga – nende sõnul ei saada hakkama keerulise menüü korrastamise ja lihtsustamisega.

„Me võime olla hukatusele määratud,“ ütles üks küsitlusele vastanutest. Kokku kõneldi 29 McDonald’si frantsiisivõtjaga, kes omavad kokku 200 restorani.

Turuosa tuleb tagasi võita

McDonald’sil on ees väga raske ülesanne – nad peavad tagasi saama turuosa uutelt tegijatelt nagu Chipotle, Chik-fil-A ja Shake Shack, kes pakuvad värskemat, tervislikumat ja põnevamat toiduvalikut. On selge, et 1990ndatel või uue milleniumi esimestel aastatel töötanud mudel ei ole elujõuline.

„Menüüs ei ole midagi, mis meie klientidele põnevust pakuks,“ ütles üks frantsiisivõtjatest.

Teine frantsiisivõtja aga kurtis, et juhtkonna fookus Dollarimenüüle (odavmenüüle) oli liiga suur ja tekitas tunde nagu me müüks odavat, mitte reaalset toitu.

McDonald’s, millel on USAs rohkem kui 3000 frantsiisivõtjat, teab, et probleemid on sügavad. Jaanuaris tegevjuhi ametis alustanud Steve Easterbook on lubanud McDonald’si toitu paremaks muuta. Ta esitas mais visiooni, mille kohaselt peaks ettevõte tegema täispöörde. Ta ütles, et ettevõte hakkab eksperimenteerima uute võileibadega ja muudab tellimissüsteemi.

Frantsiisivõtjatel usku ei ole

Frantsiisidel ei tundu ettevõttesse suurt usku olevat. Küsitlus näitas, et frantsiisivõtjate ja ettevõtte vahelised suhted kukkusid 5 palli skaalal 1,45 peale.

Mitmed vastajad kurtsid, et juhtkond keskendub liiga palju lühiajalistele Wall Streeti tujudele.

„Nad ei hooli meist, nad hoolivad aktsionäridest!“ ütles üks frantsiisivõtja.

Juhtkond ei ole suutnud teha head tööd ka aktsionäride heaolu tagamisel. Ettevõtte aktsia jõudis tippu 2014. aasta mais ja maksis siis 104 dollarit. Sellest alates on aktsia väärtus kukkunud 6 protsenti ja McDonald’s on üleüldisele turule kõvasti alla jäänud.

Samuti muretsevad frantsiisivõtjad, et nad peavad juhtkonna tehtud muutuste finantseerimiseks võtma laenusid. Nad kardavad, et nende restoranide efektiivsus käib alla ja lõpuks ei taha keegi nende restorani enam osta.

„Kõik on mures, et restoranide ostjaid on vähe. Ma arvan, et varsti on mitmed frantsiisid sunnitud tegevuse lõpetama ja oma restorani maha müüma,“ ütles üks frantsiisivõtjatest.

Samuti kardavad nad, et miinimumpalga järsk tõus viib kulud üles ajal, mil käive tegelikult langeb.

„Miinimumpalga küsimus on suur oht meie äridele,“ ütles üks küsitlusele vastanutest.

Jaga lugu:
Hetkel kuum