Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotootjad kihutavad Iraani

    Ka Bentley tahab Iraani turul kanda kinnitada. Pildil Bentley GT V8Foto: epa

    Sel nädalal lõppenud Iraani tuumakõnelused märkisid ühtlasi stardipauku maailma autotootjatele, kes nüüd üksteise võidu Iraani poole vurama hakkavad. Selgub aga, et lisaks teineteisele tuleb neil rinda pistma hakata ka Hiina autotootjaiga.

    Financial Times kirjutab, et pärast ajaloolise leppe saavutamist hakkasid autotootjad Bentley ning PSA Peugeot Citroen Iraani väga tulutõotavale turule kihutama. Nendega ühineb arvatavasti ka Briti sportautode tootja Lotus, kes juba kuulab maad vahendusfirmade osas. Bentley teeb praegu turu-uuringuid, et järgmisel aastal esimene pood avada.
    Analüütikud leiavad, et Prantsuse ja Saksa autotootjad on need, kes Iraani avanenud turust enim kasu saavad. Neil ettevõtetel olid Iraanis esindused ka enne sanktsioonide kehtestamist.
    Iraan on Lähis-Ida suurim autoturg, müües aastas 900 000 ning ehitades 1,1 miljonit sõidukit.  
    Investeerimispanga Rothschild analüütik Vikas Sehgal lausus, et Iraanil on potentsiaali saada piirkonna suurimaks tööstuslikuks jõuks, suutes areneda nii kaugele, et aastas toodetakse kolm-neli miljonit autot.
    Hea ajastus
    Paljude autotootjate jaoks ei saaks Iraani turu avanemine paremini ajastatud olla, kuna tootjad otsivad pidevalt uusi turge, et tasa teha rahaline kaotus, mis tuleb aeglustuva majanduskasvuga turgudelt nagu Hiina, Brasiilia ja Venemaa.
    Konsultatsioonifirma Gao Feng Advisory direktor Bill Russo nentis, et Iraani turul on väga suur potentsiaal. „Kui sa otsid nii-öelda tühja kohta ehk paika, kus sa varem pole müünud, siis see (Iraan – toim) on praegu maailma üks paremaid võimalusi,“ lisas ta.
    Iraani autoturgu domineerisid varasemalt Prantsuse autotootjad Renault ja Peugeot, kes tarnisid Iraani autosid osadena, mis seejärel kohalike tootjate Iran Khodro ja Saipa poolt kokku pandi.
    Peugeot müüs 2011. aastal Iraanis 450 000 autot, mis on umbes kolmandik sealsest automüügist. Seejärel aga tulid sanktsioonid, mistõttu pidi Peugeot’ turult eemalduma.
    Hiina konkurendid
    Tagasitee endisele turule ei saa olema lihtne. Kui Iraanile sanktsioonid kehtestati ning Lääne autotootjad lahkuma pidid, täitsid selle tühimiku üsna kiiresti Hiina autotootjad. Viimastele oli Iraan suurepärane võimalus, arvestades, et Hiina autod arenenud majandusega riikides eriti sooja vastukaja ei saanud.
    „Lääne autotootjad leiavad eest autoturu, mida on Hiina autotootjad märkimisväärselt muutnud,“ kommenteeris LMC analüütik Zakia Subhan.
    Hiina autotootjaile oli Iraan möödunud aastal suurim ekspordipartner. Bernstein Researchi andmeil tarnisid Hiina autotootjad Iraani 114 000 sõidukit.
    „Nad (hiinlased – toim) on sellel piirkonnal kaua silma peal hoidnud,“ lausus Russo ja lisas, et nüüd, kui ka ülejäänud maailm Iraani vastu huvi tunneb, võib Hiina selles näha oma võimalust. „On aeg tegutseda,“ ütles ta.
    Konkurentsi ei karda
    Hoolimata sellest, et Iraani turu on üle võtnud nii Aasia kui ka kohalikud ettevõtted, ei heiduta see Peugeot’d. Prantsuse autotootja sõlmis aprillis taas lepingu Iran Khodroga, et taastada varasem tootmine. Lisaks on PSA Peugeot Citroen sõlminud juba turustuskokkuleppeid, et tuua turule ka luksuslik DS bränd.
    Analüütikud usuvad, et enim saab kasu avanenud turust Saksa autotootja Volkswagen. Analüütikute hinnangul võiks Lääne autotootjate jaoks olla suurim õnnestumine see, kui õnnestuks toota uus Skoda või Dacia laadne bränd: odava hinnaklassiga autod, mida võib tarnida kõikjale üle maailma.
    Iraani autotööstus, mis moodustab umbes kümnendiku riigi SKTst, oli üks esimesi, mis lõikas kasu Läänega suhete normaliseerumisest. Pärast sanktsioonide kehtestamist kuni 2013. aastal sõlmitud vahelepinguni oli aastane tootmine langenud 1,6 miljonilt ühikult 700 000ni.
    Subhani hinnangul on riigi autotööstust räsinud nii imporditavate osade väike arv, ekspordikeelud, autode müügi hinnakontrollid, kõrged laenude intressimäärad kui ka rahva vähene ostujõud.
    Samas oli väikesõidukite tootmine selle aasta esimeses kvartalis võrreldes aasta varasema ajaga kasvanud 31 protsendi võrra. Sanktsioonide majavõtmise jätkumisel on oodata selle numbri tublit kasvu.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.