Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis üle 2000 Volkswageni seotud petuskandaaliga

    Volkswageni sõiduauto.Foto: Raul Mee

    Praegustel andmetel sõidab Eestis veidi üle 2000 Volkswageni, mis on seotud USAs puhkenud heitgaasinäitajate petuskandaaliga, teatas Volkswagen AG.

    VOLKSWAGEN AG

    Saksa suurkontsern, Toyota järel maailmas number 2 autotootja.

    Kontserni kuuluvad Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti.

    Endine tegevjuht Martin Winterkorn. Uus tegevjuht Porsche endine juht Matthias Müller. 

    Töötajaid 600 000.

    Käive 2014: 202,5 mld eurot.

    Kasum 2014: 10,85 mld eurot.

    Eestis edasimüüja Moller Auto Tallinn AS. 

    Volkswageni siseaudit näitas, et Eesti liikluses on selliseid Volkswageni sõiduautosid 1511 ning tarbesõidukeid 530. Kõnealused mudelid on kõik varustatud EA 189-tüüpi diiselmootoriga. Mainitud sõidukid on jätkuvalt tehniliselt turvalised ja sõidukorras.
    Endiselt ei puutu asjasse uued sõidukid, mis vastavad Euroopas kehtivale EU6-heitgaasinormile, samuti sõidukid, mille diiselmootor ei põhine EA 189-tüüpi mootoril.
    Neid autoomanikke, kelle sõiduki heitgaasinäitajad vajavad parandamist, teavitab Volkswagen asjast individuaalselt. Samuti kavatseb VW oktoobris tutvustada riigiti uusi tehnilisi lahendusi, et viia klientide autod vastavusse õigete tehniliste lahendustega ning et kliendid saaksid leppida hooldusfirmaga kokku nende tööde tegemise aja.
    Moller Auto Tallinn juhatuse liige Keijo Kaasik märkis, et niipea, kui on teada järgmised sammud, viiakse ka meedia ja kliendid infoga kurssi. „Tegu on mastaapse juhtumiga ning faktide tuvastamine ja järgnevate sammude planeerimine võtab aega,“ lausus ta.
    "Juhtum puudutab lisaks Volkswagenile ka Audit ja Skodat ning Seati - nii on rahvusvaheliselt välja öelnud Volkswagen AG. Kui palju neid autosid Eestis on, ei oska kommenteerida. Tänaseks on selge vaid Volkswageni osa. Vea tehnilise iseloomu kirjeldamiseks on täna veel infot vähe," märkis Kaasik. 
    Keijo kinnitas, et kõik klientide omanduses olevad sõidukid on turvalised ja sõiduvõimelised. "Niipea, kui sõidukite hoolduse tehnilised lahendused on erinevatel turgudel tuvastatud ja kättesaadavad, teavitatakse vastavate tootemarkide järgi kõiki kliente. Selles saab olema oma roll nii autode maaletoojatel kui ka edasimüüjatel," lisas ta. 
    Ametid põrgatavad vastutust edasi-tagasi
    Äripäev uuris keskkonnametilt, kas on plaan hakata järelevalvet tegema. Ameti esialgsel hinnangul on tegu pigem tarbijakaitse küsimusega. „Keskkonnajärelevalvega tegeleb keskkonnaministeeriumi haldusalas keskkonnainspektsioon, kes menetleb keskkonnarikkumisi, ent praegusel juhul on tegu pigem tarbijat ja konkurentsi puudutava teemaga,“ vastas keskkonnaameti pressiesindaja Sille Ader. 
    Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski märkis, et autode vastavust ei ole amet kontrollinud, kuna neil puudub pädevus vaidlustada tehase antud numbreid. „Vajadusel kontrollime, et uutel autodel oleks saastenäitude märgis,“ sõnas ta.
    Kahe nädala eest süüdistas USA keskkonnaamet Saksa autotootjat Volkswagenit selles, et firma paigaldas 2008.-2015. aastal välja lastud pea 500 000 sõidukile tarkvara, mis tegi testimise ajal nende kütusesaaste tegelikust väiksemaks. Firma teatel võib sellest olla mõjutatud 11 miljonit sõidukit kogu maailmas.
    Juba on ilmnenud rikkumised peale USA ka Aasias, mitmel pool Euroopas, sh Eestis. Viimase uudisena selgus, et ka Volkswageni luksusbrändi Audi 2,1 miljonit sõidukit on emisiooniskandaalist mõjutatud. Volkswagenit võib oodata ainuüksi USAs 18 miljardi dollari suurune trahv. Volkswageni tegevjuht Martin Winterkorn astus tagasi ja uueks ettevõtte tegevjuhiks sai Porsche senine juht Matthias Müller, kes asus kohe tegema suuri ümberkorraldusi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Modera näeb uuel salapärasel lepingul edukat jätku
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Hälvikparkijatest tüdinenud nõuavad liiklusseaduse muutust
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.