Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Egiptuses kukkus alla Vene reisilennuk, hukkus 224 inimest

    Airbus.Foto: Bloomberg

    Egiptuses Siinai poolsaare põhjaosast leiti täna hommikul alla kukkunud Vene reisilennuki rusud, vahendas RIA Novosti Egiptuse uudisteportaali youm7.

    Kogalõmavia reisilennuk, mis väljus täna hommikul Egiptusest, hakkas lennu ajal äkki kõrgust kaotama, aga seejärel kadus radarite ekraanilt, vahendas netiportaal Flightradar24, mis jälgib kogu maailma lennuliiklust.

    Enne kadumist laskus lennuk kiirusega umbes 1,8 km minutis, kirjutab portaal.

    Lennuk kaotas sideme radaritega, olles 9400 m kõrgusel.

    Lennuki vanus oli 18 aastat 5 kuud ning lennufirmale Kogalõmavia kuulub see märtsist 2012.

    Praegu on katastroofipiirkonda jõudnud Egiptuse julgeolekuteenistus ning lähedal asuvast El Arishi linnast saadetud teele umbes 20 kiirabibrigaadi.
    Allakukkunud lennuki pardal oli 217 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.
    Reutersi teatel on lennuk täielikult hävinud ning katastroofist eluga pääsnuid leida on äärmiselt ebatõenäoline. Egiptuse eriteenistus kinnitas Reutersile, et pole vähimatki tõendit selle kohta, et lennuk oleks alla tulistatud.
    Täna hommikul jõudis maailma meediasse teave kohaliku aja järgi kell 6.51 Sharm el Sheigist startinud Vene reisilennuki kadumise kohta. Lennuk kadus radariekraanidelt 23 minutit pärast õhkutõusu, Siinai poolsaare keskosas mägises Larnaki piirkonnas. Nüüdseks on teada, et lennuk kukkus alla. Interfax kirjutab, et õnnetuskohal on keerulised maastikuolud, mis raskendavad päästetöid.
    Brittide Mirror kirjutab, et lennukikomandör olevat pärast õhkutõusmist teatanud lennujuhtimiskeskusele tehnilisest rikkest ja palunud luba muuta marsruuti. Selle kohta, kas piloot sai loa teekonda muuta, lehel andmed puuduvad.
    Venemaa lennuteeninduse kinnitusel kuulus Airbus A321 ettevõttele Kogalõmavia (Metrojet). Tegemist oli tšarterreisiga Sharm el Sheiki ja Peterburi vahel. Pardal olid põhiliselt Vene turistid, Kogalõmavialt oli reisi tellinud Moskva turismiettevõte Brisco, kellel on esindus ka Peterburis. 
    Foto: Lenta.ru
    Kogalõmavia varasemad lennuintsidendid
    Kogalõmavia, hilisema ärinimega Metrojet, loodi 1993. aastal. Aviation Safety Networki kodulehe andmetel on ettevõttel varem olnud kaks lennuintsidenti.
    1. jaanuaril 2011 põles kompaniile kuuluv Tu-154B-2 kümne minutiga Surguti lennuväljal täielikult maha, jõudmata õhku tõusta. Põleng puhkes lennuki stardirajale liikumise ajal. Hukkus kolm inimest, kannatanuid oli 42, kellest 32 sai tõsiseid põlenguvigastusi.
    24. jaanuaril 2010 sai maandumisel Mashhadi lennuväljale Iraanis tõsiselt viga ettevõttele kuulunud lennuk Tu-154M, mida opereeris Taban Air. Õnnetuses sai umbes 40 inimest vigastusi, hukkunuid polnud.
    Kogalõmi lennukompanii
    Kogalõmavia loodi 1993. aastal. Ettevõttel oli alustades mitu tegevusvaldkonda: tšarterreisid ja regulaarsed lennuveod, kopterilennud nafta- ja gaasisektori teenindamiseks. Peamiselt lennati Lääne-Siberi linnadest Kogalõmist ja Surgutist Peterburi, Moskvasse, Volgogradi, Sotši jm Venemaa suurematesse linnadesse.
    Mais 2012 ühineti kontserni TUI Vene osakonnaga, mille tulemusena sai kompanii nimeks Metrojet. Lennuvedaja hakkas teenindama uusi liine ning vedama vene turiste Egiptusse, Türki, Hispaaniasse.
    Kogalõmavia kodulennuväljad on Surgut ja Domodedovo Moskvas.
    Eelmise aasta augustis raporteeris Metrojet, et nende lennukipargis on 10 lennukit keskmise vanusega 14 aastat.
    Metrojeti kaasomanikuks oli veel 2000ndate aastate algul Lukoil, kuid siis omandas ettevõtte täielikult lennundusinvesteeringutega tegelev Moskvas registreeritud firma, mille omanikud on Hamit Bagana, Amirbek Gagajev ja Buvaisar Halidov. Neile kolmele kuulub ka rida turismifirmasid, lisaks on Gagajevil Moskvas kindlustusfirma Almaz.
    Ettevõtte 2013. aasta käive oli 7,5 miljardit rubla ning kasum 10,6 miljonit rubla.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.