Äripäev • 31. oktoober 2015 kell 7:41

Egiptuses kukkus alla Vene reisilennuk, hukkus 224 inimest

Airbus.  Foto: Bloomberg

Egiptuses Siinai poolsaare põhjaosast leiti täna hommikul alla kukkunud Vene reisilennuki rusud, vahendas RIA Novosti Egiptuse uudisteportaali youm7.

Kogalõmavia reisilennuk, mis väljus täna hommikul Egiptusest, hakkas lennu ajal äkki kõrgust kaotama, aga seejärel kadus radarite ekraanilt, vahendas netiportaal Flightradar24, mis jälgib kogu maailma lennuliiklust.

Enne kadumist laskus lennuk kiirusega umbes 1,8 km minutis, kirjutab portaal.

Lennuk kaotas sideme radaritega, olles 9400 m kõrgusel.

Lennuki vanus oli 18 aastat 5 kuud ning lennufirmale Kogalõmavia kuulub see märtsist 2012.

Praegu on katastroofipiirkonda jõudnud Egiptuse julgeolekuteenistus ning lähedal asuvast El Arishi linnast saadetud teele umbes 20 kiirabibrigaadi.

Allakukkunud lennuki pardal oli 217 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.

Reutersi teatel on lennuk täielikult hävinud ning katastroofist eluga pääsnuid leida on äärmiselt ebatõenäoline. Egiptuse eriteenistus kinnitas Reutersile, et pole vähimatki tõendit selle kohta, et lennuk oleks alla tulistatud.

Täna hommikul jõudis maailma meediasse teave kohaliku aja järgi kell 6.51 Sharm el Sheigist startinud Vene reisilennuki kadumise kohta. Lennuk kadus radariekraanidelt 23 minutit pärast õhkutõusu, Siinai poolsaare keskosas mägises Larnaki piirkonnas. Nüüdseks on teada, et lennuk kukkus alla. Interfax kirjutab, et õnnetuskohal on keerulised maastikuolud, mis raskendavad päästetöid.

Brittide Mirror kirjutab, et lennukikomandör olevat pärast õhkutõusmist teatanud lennujuhtimiskeskusele tehnilisest rikkest ja palunud luba muuta marsruuti. Selle kohta, kas piloot sai loa teekonda muuta, lehel andmed puuduvad.

Venemaa lennuteeninduse kinnitusel kuulus Airbus A321 ettevõttele Kogalõmavia (Metrojet). Tegemist oli tšarterreisiga Sharm el Sheiki ja Peterburi vahel. Pardal olid põhiliselt Vene turistid, Kogalõmavialt oli reisi tellinud Moskva turismiettevõte Brisco, kellel on esindus ka Peterburis. 

Foto: Lenta.ru

Kogalõmavia varasemad lennuintsidendid

Kogalõmavia, hilisema ärinimega Metrojet, loodi 1993. aastal. Aviation Safety Networki kodulehe andmetel on ettevõttel varem olnud kaks lennuintsidenti.

1. jaanuaril 2011 põles kompaniile kuuluv Tu-154B-2 kümne minutiga Surguti lennuväljal täielikult maha, jõudmata õhku tõusta. Põleng puhkes lennuki stardirajale liikumise ajal. Hukkus kolm inimest, kannatanuid oli 42, kellest 32 sai tõsiseid põlenguvigastusi.

24. jaanuaril 2010 sai maandumisel Mashhadi lennuväljale Iraanis tõsiselt viga ettevõttele kuulunud lennuk Tu-154M, mida opereeris Taban Air. Õnnetuses sai umbes 40 inimest vigastusi, hukkunuid polnud.

Kogalõmi lennukompanii

Kogalõmavia loodi 1993. aastal. Ettevõttel oli alustades mitu tegevusvaldkonda: tšarterreisid ja regulaarsed lennuveod, kopterilennud nafta- ja gaasisektori teenindamiseks. Peamiselt lennati Lääne-Siberi linnadest Kogalõmist ja Surgutist Peterburi, Moskvasse, Volgogradi, Sotši jm Venemaa suurematesse linnadesse.

Mais 2012 ühineti kontserni TUI Vene osakonnaga, mille tulemusena sai kompanii nimeks Metrojet. Lennuvedaja hakkas teenindama uusi liine ning vedama vene turiste Egiptusse, Türki, Hispaaniasse.

Kogalõmavia kodulennuväljad on Surgut ja Domodedovo Moskvas.

Eelmise aasta augustis raporteeris Metrojet, et nende lennukipargis on 10 lennukit keskmise vanusega 14 aastat.

Metrojeti kaasomanikuks oli veel 2000ndate aastate algul Lukoil, kuid siis omandas ettevõtte täielikult lennundusinvesteeringutega tegelev Moskvas registreeritud firma, mille omanikud on Hamit Bagana, Amirbek Gagajev ja Buvaisar Halidov. Neile kolmele kuulub ka rida turismifirmasid, lisaks on Gagajevil Moskvas kindlustusfirma Almaz.

Ettevõtte 2013. aasta käive oli 7,5 miljardit rubla ning kasum 10,6 miljonit rubla.

Hetkel kuum